نقش و جایگاه گیم مستر در اتاق فرار | allescape

نقش و جایگاه گیم مستر در اتاق فرار | allescape البته این اشیا شاید در روند پیدا کردن سرنخ ها نقش داشته باشند اما نیاز به دست زدن و جابه جایی آنها نیست. قوانینی هستند که مربوط به ژانر بوده و توسط گیم مستر معرفی می شوند. بازیکنان حرفه ای هم به سرنخ احتیاج پیدا می کنند، مهم این است که در بهترین زمان راهنمایی بخواهید. زیرا معماهای اتاق فرار هنگامی به شما داده نمی شوند که با خیال راحت توی خانه.

قفل های جهتی

یکی از اصطلاحات پر کاربرد اتاق فرار گیم مستر یا همان بازی گردان است. گیم مستر کسی است که پیش از ورود به بازی، نکاتی درباره ی قوانین اتاق فرار و دانستنی های لازم درباره ی سناریو را برای بازیکنان شرح می دهد. او پیش از شروع بازی به بازیکنان گوشزد خواهد کرد که مطابق با سناریو چه قوانین وجود دارد. ممکن در یک سناریو به همراه داشتن گوشی تلفن همراه مجاز نباشد. همچنین آگاهی از ممنوعیت تماس فیزیکی با اکتور یا عدم جا به جایی اجسام بزرگ و سنگین و سایر قوانین و اصطلاحات اتاق فرار از مواردی هستند که آموزش آن ها به بازیکنان بر عهده ی گیم مستر است.

  • یک بازیگر تمام‌عیار که طراح بازی نقش کلیدی قاتل، بیمار روانی، روح سرگردان یا … رو برای اون در نظر گرفته و هر دقیقه کنار بازیکن‌ها در بازی حضور داره.
  • برای موفقیت در اتاق فرار باید نکات مهمی را در نظر داشته باشید که در این مطلب.
  • برای پیدا کردن مسیر درست می‌توانید سری به صفحهٔ اول دیوار بزنید.
  • این بدین معناست که آن‌ها به خوبی از سرنخ‌ها و چگونی پیدا کردن پازل‌ها، روش‌های حل معما، محل درهای مخفی و سریع‌ترین راه‌های خارج شدن از اتاق فرار آگاه هستند.
تصور کنید در یک اتاق نسبتا تاریک در حال جستجو و پیدا کردن سرنخ ها هستید. ناگهان یک وسیله می چرخد یا صدایی خاص به همراه نورپردازی ناگهانی باعث ترس شما می شود. علاوه بر موارد ساد شده، یکی دیگر از وظایف گیم مستر این است که در صورت سردرگم شدن بازیکنان و یا گره خوردن روند بازی، راهنمایی هایی را به اندازه ی مجاز در اختیار آن ها قرار دهد. گیم مستر آگاهی خود از روند بازی را توسط دوربین های مدار بسته ای که در تمام اتاق ها قرار دارد به دست می آورد و از آن طریق راهنمایی های لازم و یا تذکرات درباره رعایت قوانین را به بازیکنان یادآوری می کند.

اصول بازی اتاق فرار

در خصوص سیستم هینت دهی لازم است بدانید اکثر اسکیپ روم ها نهایت 3 بار از سیستم هینت دهی استفاده می کنند و آن هایی که معماهای پیچیده ای دارند و خود گیم مستر میداند که فلان معما خیلی سخت است، خودش هینت می دهد. لازم به ذکر است شما هیچگاه نمی توانید از اکتورها بخواهید که به شما هینت بدهد و این کار همیشه توسط گیم مستر صورت میگیرد. اکتور یکی دیگر از اصطلاحات اسکیپ روم بوده و به معنای یک فرد در ترسناکترین اسکیپ روم کرج اتاق فرار است. اکتور ها وظیفه انجام حرکتی خاص در اتاق فرار را دارند تا موجب ترس و افزایش هیجان بازی برای شما شوند.

نکتة بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرده این است که تلاش نکنید که اکتور اتاق فرار را مسخره کنید؛ آن‌ها هم انسان هستند و برای شغل خود احترام قائل‌اند. پس تمامی اکتورها نمی‌توانند نقش منفی و ترسناک داشته باشند، در ادامه با دو مدل از اکتورها آشنا می‌شود که هدف هر یک از آن‌ها در حضور بازی را نام می‌بریم. امیدواریم که این مطلب، راهنمای خوبی برای شما اکتورها و بازیکنان برای کسب تجربه بیشتر و حرفه ای تر شدن در بازی اسکیپ روم باشد. خوش حال می شویم که اگر در خصوص این مطلب نظر یا پیشنهادی دارید، برای ما کامنت کنید. اگر شما هم تجربه ای در برخورد با اکتورهای اتاق فرار دارید میتونید از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

انواع اکتورهای ترسناک اتاق فرار -انواع بازیگرهای ترسناک اتاق فرار