روتین مراقبت از پوست در روز و شب + محصولات مفید هر مرحله و روش صحیح استفاده از آن‌ها | takdoo-تکدو

شاید ادعای دروغی نباشد که بگوییم کرم صورت جزو آن دسته از محصولاتی است که در منزل هر کسی یافت می‌شود و حداقل یک بار در روز از آن استفاده می‌شود. در هر سن و سالی و با هر جنسیتی می‌توان از انواع مختلف کرم‌های صورت استفاده کرد. ماسک های مختلفی هم برای پاکسازی پوست وجود دارند که می توانید آن ها را به صورت آماده تهیه کنید یا در خانه بسازید. برای شست و شوی مناسب بدن نیز دوش کوتاه روزانه یا استحمام یک روز در میان را فراموش نکنید. این کار باعث می شود تعریق و آلودگی ها از بدن شما زدوده شوند. بعضی از کرم های موجود در بازار از جمله کرم های ضد ترک که برای ترکهای شکم و…استفاده می شود و یا کرم های لیفتینگ و سفت کننده که برای شل شدن بعضی قسمت‌های بدن استفاده می شود.

کرم های مراقبت از پوست بدن

برای مراقبت از پوست چرب و حساس سعی کنید از پاک کننده ملایم و ضد حساسیت استفاه کنید و به عنوان روتین مراقبت از پوست مختلط و خشک از شستن صورت با صابون خودداری کنید زیرا صابون می تواند باعث خشکی بیشتر پوست شود. برای مثال کرم و لوسیون‌های اکلسیو یا انسداد‌کننده با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست، مانع از تبخیر و خروج رطوبت پوست می‌شوند. استفاده از این کرم‌ها قبل از محصولات دیگر از نفوذ آن‌ها جلوگیری می‌کنند و کارایی آن‌ها را تقریباً به صفر می‌رسانند. روغن‌ها هم مانند سایر محصولات برای اثرگذاری باید به اعماق پوست نفوذ کنند. به همین دلیل آخرین مرحله روتین پوستی محسوب می‌‌شوند اما ضد ‌آفتاب اساساً به پوست نفوذ نمی‌کند.

روغن‌های صورت مسدودکننده هستند؛ به این معنی که آن‌ها تمام محصولات مراقبتی و مرطوب‌کننده‌ای را که شما روی صورت خود استفاده کرده‌اید، به دام می‌اندازند تا از تبخیر سریع آن‌ها جلوگیری کنند. روغن‌ها به ‌خودی ‌خود پوست شما را مرطوب نمی‌کنند اما وقتی که آن‌ها را بر روی سایر محصولات مراقبتی استفاده می‌کنید، باعث افزایش اثربخشی روتین مراقبتی شما شده و در عین حال پوست را نرم و لطیف می‌کنند. طبق تحقیقات علمی رتینوئیدها با تحریک تولید کلاژن و لایه‌برداری سلولی باعث بهبود لکه‌های پوستی تیره و جای زخم شده و منافذ پوستی را پاک می‌کنند.

روتین باسن

همچنین می توانید از ماسک های پاک کننده صورت استفاده نمایید یا به صورت خانگی آن ها را تهیه کنید. تمام این مراحل به شاداب شدن پوست شما کمک می کند اما این مراحل می توانند به پوست شما استرس وارد کنند. شستشوی صورت با پاک کننده های مناسب نوع پوست شما که از انواع طبیعی و خانگی یا محصولات مختلف پاک کننده استفاده کنید. یعنی در ناحیه T صورت احساس چربی نمی شود و بعد از شستن صورت نیز حس خارش و کشیدگی روی پوست وجود ندارد. این مدل پوست ها جزء بهترین نوع پوست ها هستند که مراقبت آسان‌تری دارند. به ناحیه T صورت خود که شامل چانه، بینی و پیشانی می شود دقت کنید.

  • اگر به صورت ارثی، پوست مستعد چروک دارید یا به تازگی روی صورتتان خط لبخند، و چروک پیشانی و… می‌‌بینید؛ استفاده از کرم ضدچروک برای شما ضروری است.
  • برای مراقبت از پوست چرب و حساس سعی کنید از پاک کننده ملایم و ضد حساسیت استفاه کنید و به عنوان روتین مراقبت از پوست مختلط و خشک از شستن صورت با صابون خودداری کنید زیرا صابون می تواند باعث خشکی بیشتر پوست شود.
  • زمانی که فرد نسبت به نوع پوست خود آگاه باشد می‌داند که چه نوع مراقبتی باید از پوست خود انجام دهد که دچار مشکلات پوستی نشود.
  • می توانید استایل خاص خود را با بهترین کالاهای برندهای جهان بسازید.

البته بهتر است شب یک ساعت قبل از خواب این کار را انجام دهید تا کرم زمان مورد نیاز برای جذب شدن را داشته باشد. البته استفاده از ضد آفتاب چیزی نیست که فقط به عنوان روتین مراقبت پوست تابستان برای شما مطرح باشد بلکه در تمام طول سال باید مورد استفاده قرار گیرد. به خصوص در زمستان برفی، انعکاس نور از برف می تواند بسیار آسیب زا باشد. افرادی که دارای پوست خشک هستند، معمولا در تمام طول سال و مخصوصا بعد از شستشوی صورت، حالت کشیدگی و خارش احساس می کنند یا همیشه حالت پوسته پوسته روی صورت خود دارند. پوست این افراد چربی کافی تولید نمی کند و به همین دلیل پوست خشک می شود. کرم های دور چشم بیشتر حاوی مواد لایه بردار و آنتی اکسیدان هستند و بیشتر بر روی چروک سطحی اثر دارند و برای چروک عمیق کاربرد زیادی ندارد.

روتین مراقبت از پوست در روز و شب + محصولات مفید هر مرحله و روش صحیح استفاده از آن‌ها | takdoo-تکدو