سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

1- محتوای شما حداقل 2000 کلمه داشته باشد.به نحوی که همه محتوای موردنیاز کاربر را فراهم کند. در گذشته تمرکز گوگل بر این بود که کلمه کلیدی چند بار در متن تکرار شده. اسپایدر گوگل داشتن تگ عنوان، alt عکس، url، H1 و تگ توضیح را چک می‌کرد. گاهی اوقات RankBrain به یک صفحه جایگاهی بیشتر از لیاقتش می‌دهد و اگر نرخ تبدیل آن بالاتر از میانگین نرخ تبدیل باشد، گوگل متوجه می‌شود که جایگاه این صفحه در نتایج باید تثبیت شود. این توافق با شعار “تو به من لینک می‌دهی و من به تو” شناخته می‌شود. Permalink، URL کاملی است که برای هر صفحه وب یا پست در نوار آدرس می‌بینید و از آن استفاده می‌کنید.

به طور کلی، می‌توان گفت که معیارهایی که در ادامه آمده است از مهم‌ترین معیارها برای تحقیق کلمات کلیدی به شمار می‌روند. در این بخش، مراحل بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو و اصول سئو در بخش‌های مختلف سئو داخلی، سئو خارجی و سئو فنی را شرح خواهیم داد. سئو تکنیکال به دانش بهینه سازی گفته می شود که کمک می کند کرولر های گوگل صفحات شما را راحت تر پیدا کنند، آنها را ایندکس کرده و رتبه های بالاتری در SERP به آن ها اختصاص دهند.

معرفی به کار بعد از اتمام دوره

برخلاف گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس، ابزارهای ردیابی رتبه با اینکه معمولا ابزارهای بسیار ساده‌تری هستند، اما بسیار مؤثرند. گزارش All Pages ابتدایی ترین گزارش و یکی از مهمترین دلایل استفاده از گوگل آنالیتیکس است. با استفاده از این گزارش کاربران می توانند بفهمند که صفحاتشان چقدر ترافیک دارد.

  • وقتی وبسایتی را برای اولین بار ایجاد می‌کنید، حتی اگر همه چیز را به درستی انجام داده باشید، آن سایت رتبه‌های خوبی در صفحات نتایج گوگل کسب نخواهد کرد تا زمانی که دوره‌ی آن به اتمام برسد.
  • اما طولی نکشید که نیاز به افزودن یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌های اضافی در اینگونه برنامه‌ها و نیز بروز رسانی آن‌ها ایجاد شد.
  • هاست وب سایت شما اولین چیزی است که بر سرعت بارگذاری صفحات سایت شما تأثیر می گذارد.
  • سئو تکنیکال به دانش بهینه سازی گفته می شود که کمک می کند کرولر های گوگل صفحات شما را راحت تر پیدا کنند، آنها را ایندکس کرده و رتبه های بالاتری در SERP به آن ها اختصاص دهند.

این راهکار خود می‌تواند سبب شود تا محتواهای قبلی شما نیز دیده شود و سئوی سایت شما نسبت به دیگر رقبا، رتبه بهتری را از آن خود کند. این الگوریتم در تلاش بود نتایج باکیفیت را متناسب با موقعیت مکانی کاربر به او نشان دهد. با بیان جمله موردنظر، موتور جست‌وجو عبارتی که لازم است را برای شما سرچ می‌کند. یاهو و ویستا موتورهای جست‌وجو بودند که توانستند از سئو برای خود استفاده کنند. یاهو از اولین پیشگامان شکل گیری سئو سایت است که در سال‌های ابتدایی دهه نود میلادی و در حدود 1994 صفحات سایت‌های مختلف را ایندکس کرد. سئو فنی یا تکنیکال به بهترین شکل وضعیت کدهای سایت شما را بررسی میکند.

کشینگ (Caching) فرآیندی است که در آن بخش هایی از صفحه شما (چه توسط سرور یا مرورگر بازدیدکننده) به خاطر سپرده می شود تا بارگذاری بعدی آن صفحه بسیار سریعتر شود. شما باید در موضوعی که در مورد آن می نویسید متخصص باشید و در هنگام نوشتن محتوا آن را ثابت کنید. یک راه عالی برای برنامه ریزی و سازماندهی موضوعات محتوا استفاده از به اصطلاح “هاب محتوا” است. آنها از نرم افزاهارهایی که تحت نام پایشگر یا بات شناخته می شوند استفاده کرده و از طریق لینک ها به کشف صفحات جدید می پردازند. همچنین به صورت مستمر نیز صفحات پیدا شده را مجددا برای بروزرسانی چک می کنند. اگر در زمینه یادگیری سئو جدی هستید، نباید از داده هایی که از طریق ابزارهای سئو به دست می آیند غافل شوید.

در فروپاشی Inktomi نقش داشتند.

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با تصویر در تگ Alt، به درک بهتر کرولر ها و مخاطبان (قابل خواندن برای افراد کم بینا و روشن دل) از تصویر منجر می شود. در حال حاضر استفاده از این ترفند برای رتبه گرفتن در گوگل تکنیکی بشدت کلاه سیاه است و گوگل به راحتی این موارد را شناسایی می کند. فرایند یا استراتژی که با استفاده از تکنیک های مختلف، برای دریافت بک لینک از وبسایت های دیگر و بهبود رتبه تلاش می کند. طی این سال ها شکایت های متعددی توسط یاهو و مایکروسافت علیه گوگل مطرح شده است اما گوگل همچنان در صدر است و این به ما یادآور می شود که با بهبود فناوری در جهت رضایت کاربر می توان اول شد، نه با زور و اجبار. البته دلایل زیادی مانند سرعت رندر نامناسب نتایج، عدم وجود حافظه و کش، ریسپانسیو بودن و … در فروپاشی Inktomi نقش داشتند. حالا در این مقاله درباره تکنیک‌های مختلف سئو (یعنی کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری) حرف می‌زنیم، با سئو داخلی و خارجی و نکات مهم هر کدام آشنا می‌شویم.

Server-Side Rendering چیست و چطور کار می‌کند؟