معاملات فصلی چیست؟ + گزارشات فصلی خرید و فروش ماده 169 سپیدارسیستم | تکس مپ

بنابراین در این مقاله با بیان یک آموزش جامع درمورد نحوه ارسال گزارشات فصلی آنلاینتلاش کرده‌ایم که از برخی اشتباهات رایج در ارسال این گزارشات پیش‌گیری کنیم. کلیه افراد حقیقی و حقوقی مشمول قانون مالیات های مستقیم موظف به ارسال صورت معاملات فصلی تا یک ماه از پایان فصل می باشند . مودیان مالیاتی باید تا یک و نیم ماه بعد از پایان هر فصل اطلاعات معاملات فصلی خریدوفروش را تنظیم و از طریق سامانه ارسال نمایند. از طریق نرم ‌افزارهای معاملات فصلی اشخاص حقیقی و حقوقی می‌ توانند گزارشات مربوط به صورتحساب ‌های معاملات خود را ثبت نمایند و پس از تکمیل اطلاعات لازم فایل حاصل شده را در سامانه معاملات فصلی بارگذاری کنند. برای حذف قسمت اشتباه می‌توان با استفاده از گزینه های موجود در نرم افزار اقدام به حذف نمود. در صورت نیاز به اضافه نمودن مورد جدید بعد از انتخاب بخش و فصل مربوطه، باید مشخصات و مبلغ ها را وارد و ذخیره کرده و بعد از کنترل نهایی، گزارش ها را ارسال نمود.

چه افرادی موظف به ارسال صورت معاملات فصلی هستند؟

ما بر آنیم تا با ارائه آموزش ، ابزار، منابع و استقرار نیرو های انسانی متخصص با هدف تسهیل ارتباط روشن و ارائه تعریف از اهداف، به مشتریان در راستای توانمند سازی کمک کنیم. ما مسئولیت مدیریت مالی و کنترل هزینه را به دوش می کشیم تا مشتریان بتوانند از سفر زندگی و‌کسب و کار خود لذت ببرند و هدف منحصر به فرد خود را دنبال کنند. یکی از ارزش های مهم ما ایجاد آرامش خاطر، در برابر اضطراب و عدم اطمینان است که اغلب موفقیت اقتصادی را همراهی می کنند. مؤدیان توجه داشته باشند که در فهرست معاملات فصلی در بخش‌های کد کالای اقتصادی و خدمات و کد نشانی، به‌ هیچ‌ عنوان نباید چیزی بنویسند و این ستون‌ها می‌بایست خالی باشند. برای ثبت اطلاعات پیمانکار در معاملات فصلی باید اطلاعاتی از قرارداد خود را ثبت کنند که در تصویر زیر به صورت کامل نشان داده شده است. اشخاص حقیقی که موظف به ثبت نام در نظام مالیاتی نباشند، اشخاص حقیقی غیر فعال اقتصادی هستند و یا اشخاص حقیقی فعال در بخش اقتصادی روستایی.

با کمک نرم‌افزارهای حسابداری و مالیاتی جدید، نگران محاسبات مختلف نباشید

پیش پرداخت ها، تحویل ها و صورت حساب خریدهای جزئی و عمده را ثبت و مدیریت کنید. برمبنای اعتبار تامین شده برای خرید، فرایند بودجه تدارکات را کنترل کنید. درخواست های خرید کالا و خدمات را تجمیع و دریافت کنید و بسیاری امکانات دیگر. موسسه فردان حساب یار از سال ۱۳۸۵ در دو شاخه اصلی حسابداری و مشاوره مالیاتی فعالیت خود را آغاز نمود. و اینک با کسب نمایندگی سپیدار سیستم و راهکاران ابری همکاران سیستم با تکیه بر مولفه هایی همچون تجربه، دانش فنی و تسلط بر قوانین خدمات خود را به شیوه ای نوین و اثرگذار به مشتریان ارائه میدهد.

اطلاعات ثبت شده شما در مرحله قبل توسط منابع مختلف سازمانی استعلام و بررسی میشود و صحت ان مورد ازمون قرار میگیرد. اگر به هردلیلی اطلاعات شما را تایید نکنند شما باید مجدد وارد سامانه شوید و دوباره مراحل را تکرار نمایید. نکته مورد توجه در نهایت این است که مبالغ فروش یا درامد ها در هر دو اظهارنامه با اظهارنامه عملکرد پایانی در سال مالی باید مطابقت داشته باشد. پس از آن در سال 1380 دستورالعمل اجرایی درباره این قانون به تصویب رسید و طی آن برای افراد حقیقی و حقوقی الزامی تر شد. همکاران ما مشتاقانه آماده ارائه مشاوره و پاسخگویی به سؤال‌ها و نظرهای‌ ارزشمندتان خواهند بود. همچنین، از شما عزیزان دعوت می‌کنیم که تجربیات خود را در این حوزه به‌صورت کامنت در زیر این مقاله با ما در میان بگذارید.

  • چرا که به دلیل تعطیلی‌های فراوان بسیاری از کسب‌وکارها متضرر شده بودند بنابراین مهلت ارسال به تعویق افتاد.
  • اما باید طی یک نامه به حوزه مالیاتی موضوع را گزارش کنید که ممیز در جریان قرار بگیره.
  • به موحب ماده 59 نقل و انتقال قطعی املاک به ماخذ ارزش معاملاتی و به نرخ پنج درصد و همچنین انتقال حق واگذاری محل به ماخذ وجوه دریافتی مالک یا صاحب حق و به نرخ دو درصد در تاریخ انتقال از طرف مالکان عین یا صاحبان حق مشمول مالیات است.

معاملات فصلی چیست؟ + گزارشات فصلی خرید و فروش ماده 169 سپیدارسیستم | تکس مپ

افرادی که مشمول ارسال گزارشات فصلی هستند می بایست بدانند که درج کردن شماره اقتصادی طرف معامله امری واجب است. در این طرح، دولت برای این که بتواند درامد مالیاتی خود را پیش بینی کند افرادی که ملزم به دریافت کارت اقتصادی بودند را موظف کرد تا صورت حساب های خود را در دوره های فصلی ارائه کنند و شماره اقتصادی خریدار و فروشنده را نیز درج نمایند. همانطور که اشاره کردیم، برای اطلاع سازمان امور مالیاتی از روند معاملات، باید تمامی اطلاعات مربوط به معاملات را در قالب گزارش‌هایی به این سازمان ارسال کنید. نحوه تنظیم و ارائه این گزارشات باتوجه به کارفرما یا پیمانکار بودن افراد متفاوت خواهد بود. به این ترتیب و بر اساس قانون، کلیه افراد حقیقی و حقوقی، حداکثر تا 45 روز بعد از شروع فصل، اطلاعات مالی هر فصل را با جزئیات به سازمان امور مالیاتی ارسال کنند.