مقدمه‌ چای سبز در پل سرخ: چرا سفر به افغانستان؟ دیاران | OkChay

قیماق چای یک نوشیدنی ویژه در افغانستان است، این نوشیدنی در مهمانی‌های مهم و مراسم‌ عروسی بیشتر سرو می‌شود و افرادی که این نوشیدنی را تهیه می‌کنند، باید تجربه زیادی در تهیه آن داشته باشند. مردم افغانستان اغلب چای سبز می‌نوشند، هر چند که در سال‌های اخیر شما می‌توانید به راحتی چای سیاه هم در کابل و دیگر شهرها پیدا کنید، اما چای سبز طرفداران بیشتری در افغانستان است. مردم افغانستان که در ایران مهاجر هستند، هر دو نوع چای را چشیده اند. طبق تجربه ای که این مردم دارند، چایی که در ایران تولید می شود به کیفیت این چای نمی رسد.

مواد لازم برای تهیه قیماق چای:

پاتوق کتاب فردا به عنوان یک فروشگاه اینترنتی کتاب و با هدف ارائه محصولات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فعالیت می نماید. پاتوق کتاب فردا بانک اطلاعاتی کاملی که عموم مردم می توانند به آن دسترسی داشته و از خرید اینترنتی کتاب لذت ببرند. کاظمی، در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید که چای به دلیل میزان نیکوتینی که در خود دارد، برای اعصاب آرام‌بخش است.

  • چای سبز طرفداران زیادی در افغانستان دارد، این نوشیدنی مفید علاوه بر اینکه جایگزینی بسیار مناسب برای چای سیاه است، خواص درمانی زیادی هم برای شما دارد و به نوعی سلامتی شما را افزایش می‌دهد.
  • چراغ را روشن می‌کند و سمت بستر راه می‌افتد که ناگاه احساس می‌کند، کسی در کنارش راه می‌رود.
  • معمولا در هرکدام از شهرهای افغانستان مردم برای نوشیدن چای تنقلات خاص خود را دارند، مثلا در کابل مردم چای را با کشمش غزنی و نقل می‌نوشند، در مزار و هرات شیرپیره همراه همیشگی چای است.
  • در افغانستان، از ۲۰ تا ۳۰ نوع چای در ولایت‌های مختلف تولید می‌شود.
مقدمه‌ چای سبز در پل سرخ: چرا سفر به افغانستان؟ دیاران | OkChay

درها، پنجره‌ها، شیرهای گاز، شیرهای آب، سیم تلفن را هم باید بکشد. قوری چای را از روی بخاری بر می‌دارد و کنار بالش می‌گذارد و می‌رود که بخوابد. هنوز سر را روی بالش نگذاشته که تیزی نور چراغ را روی چشمش احساس می‌کند. دست‌ها را به زانو می‌گیرد و بر می‌خیزد و طرف چراغ می‌رود و خاموشش می‌کند. تاریکی و سکوت مطلق معلق در فضا، او را از اتاق‌ها، چراغ‌ها، درها و پنجره‌ها جدا می‌کند و به خود می‌کشاند. تاریکی، مردابی می‌شود که رهایی از آن در توان این وجود فرسوده نیست.

(مایع را از ارتفاع دو وجبی با پارچ داخل لیوان‌ها بریزید تا کف کند). ۱ قاشق چایخوری هل ساییده و ۱ قاشق چایخوری رازیانه سبز ساییده را با هم ترکیب کنید و با دست مقداری از این پودر را روی سطح نوشیدنی‌ها بپاشید و تا گرم است با کلوچه یا کروسان سرو کنید. سپس ۴ قاشق چایخوری چای را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه بجوشانید تا چای کلکسیون انواع دمنوش ایرانی:‌اوکی چای رنگ پس دهد.

چای سبز افغانستان و فواید و خواص خوردن چای سبز افغانستانی