شیر پینچ یا پینچ ولو شرکت مهندسی بازرگانی آتی تابناک سپند | kasrasaran

یکی از معایب اصلی این روش، زمان نسبتاً طولانی که برای پردازش داده‌های شبکه نیاز است این فرم تماس است. این موضوع ممکن است باعث تأخیر در رفع مشکلات شبکه شود و در نتیجه خدمات به مشتری‌ها دچار مشکل شود. پینچ ولو یکی از مهمترین قطعات سیستم گرمایی خانه‌ها است که باعث تنظیم دما در داخل منزل می‌شود. نصب و راه‌اندازی پینچ ولو در خانه‌ها بسیار پراهمیت و حیاتی است و باید با دقت و توجه کافی انجام شود. با توجه به دلایل گفته شده ، پینچ ولو با ویژگی های کنترل جریان آب ، بندرت کنترلی برای سیستم های آبیاری به شمار می‌رود.

  • با توجه به مزایای استفاده از پینچ ولو در خطوط لوله‌ها، این ابزار به طور مداوم در صنایع شیمیایی به کار گرفته می‌شود.
  • بدنه پینچ ولو از مواد طبیعی و مصنوعی که خواص مقاومتی خوبی دارند ساخته می شوند.
  • ۲ – بدنه باز (OB) نوع بدنه باز عموما برای سیالات غیر مضر ، فشارها و دماهای پایین طراحی شده اند .
  • شیر پینچ نوعی از ولوها با بدنه انعطاف پذیر با یک لوله انعطاف پذیر است که می تواند به طور مکانیکی جریان سیال را کنترل کند.

شیر پینچ یا پینچ ولو شرکت مهندسی بازرگانی آتی تابناک سپند | kasrasaran

در ادامه مراحل نصب و رفع اشکال پینچ ولو در خطوط لوله به صورت کامل توضیح داده می شود. شیرهای پینچ برای دوغاب ها و یا سیالاتی که ذرات جامد بزرگ دارند، و یا سیستم هایی که مواد جامد را بصورت پنوماتیک انتقال می دهند، مناسبند. پینچ ولو های تولید آوند نوع ایده آلی از تجهیزات کنترلی به منظور قطع و صل و تنظیم جریان دوغاب های ساینده و خورنده، پودرها و ذرات گرانول به حساب می آیند. شیرهای صنعتی را به طور کلی می توان به 5 دسته زیر تقسیم بندی کرد که
هر کدام دارای انواع متنوعی بر اساس ساختار داخلی و کاربرد هستند. شیرهپینچ معمولاً برای شروع، تنظیم و توقف جریان محصول با استفاده از یک لوله یا آستین استفاده می شوند. پینچ ولوها به گونه ای طراحی شده اند که مزایای گسترده ای را ارائه می دهند.

پینچ ولو خطی است یا دوار؟

این نوع ولوها برای بستن جریان در سیستم‌های متفاوتی مانند مراکز تصفیه، صنعت شیمیایی و داروسازی، حفاری، صنعت غذایی و پزشکی استفاده می‌شوند. پینچ ولو، یکی از ابزارهای حیاتی در صنعت است که برای کنترل جریان مواد در لوله‌ها و سیستم‌های لوله‌ای بکار گرفته می‌شود. این نوع ولو، همچون یک درب یا صفحه، بسته و باز می‌شود و برای جلوگیری از جریان اطلاعات (مانند سیالات یا گازها) به‌کار می‌رود. پینچ ولو یا شیر پینچ، برای کنترل یا قطع جریان سیالات ساینده، گرانولی، فیبری یا خورنده استفاده می شود. شیر پینچ به عنوان یک شیر جداکننده یا تنظیم کننده لجن، گرد و غبار، امولسیون، مواد گازی، پودر، هوای فشرده، گرانول ها، گلوله ها و غیره کاربرد گسترده ای دارد.

همانطور که اشاره شد، پینچ ولو درصنایع شیمیایی به دلیل قابلیت کنترل بالای جریان سیالات به کار می‌رود. در صورتی که جریان سیالات به طور دقیق کنترل نشود، می‌تواند دستگاه‌ها و تجهیزات را به خطر بیافکند و ضررهای مالی و اقتصادی جبران‌ناپذیری ایجاد کند. به همین دلیل، استفاده از پینچ ولو، به تنظیم کنترل دقیق جریان سیالات کمک می‌کند.

نحوه نصب و عیب یابی پینچ ولو در خطوط لوله

همچنین در مواردی که خطای اندکی در هم خطی تجهیزات خط لوله باشد می توان از این شیر برای پوشش این خطا استفاده نمود. بنده فلزی از اسلیو (Sleeve)  در برابر عوامل خارجی محافظت می کند که این امر کارکرد شیر را ایمن تر می کند. به همین دلیل، این ولو اغلب در صنایع غذایی، پروژه های عمرانی و کارخانه های داروسازی مورد استفاده قرار می گیرد. بیشتر شیرها امکان استفاده با مایعاتی با غلظت بالا را ندارند و ذرات معلق فلز در شیر باعث مسدود شدن شیر می شود. مزیت اصلی این مدل شیر  عبور مستقیم جریان و عدم وجود قطعات متحرک درونی است.

ارتباط پینچ ولو با تغییر اتمسفر خطوط لوله