آموزش سئو از صفر تا صد رایگان مقدماتی تا پیشرفته

معمولا تا دو هفته بعد از معرفی یک آپدیت جدید شاهد تغییرات در رتبه بندی نتایج هستیم و پیشنهاد میکنیم در این مدت تصمیم هیجانی یا عجولانه در مورد سایت خود نگیرید. سلام دوست عزیز
الزامی برای استفاده از وردپرس نیست ولی به عنوان یک متخصص سئو بهتر است با این سیستم مدیریت محتوا آشنایی خوبی داشته باشید چرا که پروژه های بسیاری با استفاده از آن طراحی شده است. در وردپرس افزونه هایی مانند yoast و rank math هستند که به مدیریت سئو سایت کمک میکنند. سلام دوست عزیز
بدون دسترسی به پنل سرچ کنسول و بررسی پیشینه سایت نمی‌توان در این مورد اظهار نظر کرد. سلام دوست عزیز
مسدود کردن دسترسی این دو ابزار تاثیری بر سئو سایت شما ندارد. با این کار لینک های دریافتی شما پنهان نمیشود تنها لینک هایی که شما به سایت های دیگر داده اید از دیدرس این دو ابزار خارج میشود.

مراحل سئو

برای مثال این روزها کاربران بسیار زیادی وب‌سایت خود را رها کرده‌اند و فقط روی پیج اینستاگرام خود فعالیت می‌کنند؛ که این کار یک اشتباه بزرگ است. دلیل این موضوع را در مقاله “اینستاگرام یا وب‌سایت؟” به شما توضیح داده‌ایم. در فرآیند لینک سازی یا لینک بیلدینگ، برای اینکه اعتبار وب سایتتان را به گوگل بفهمانید، از وب‌سایت‌های مختلف به سایت خودتان لینک می‌دهید. البته قانون اصلی این است که خود سایت‌ها به شما لینک بدهند اما با توجه به اینکه کسی به قوانین گوگل اهمیت زیادی نمی‌دهد، ما هم مجبوریم همرنگ جماعت شده و برای سایتمان لینک ساخته یا بخریم. به عنوان مثال اگر همین حالا در قسمت کامنت های این مقاله یک لینک به وب سایت خودتان بدهید، در اصل برای آن یک بک لینک ساخته‌ و اعتباری را به آن منتقل کرده‌اید. در این روش ما دقیقا طبق قوانین و دستوراتی که موتورهای جستجویی مثل گوگل تعیین کرده اند، رفتار میکنیم.

  • شما باید کارها را به روش درست انجام دهید و مایل بیشتری را طی کنید زیرا اینگونه متمایز خواهید شد.
  • پس از پایان این دوره شما میتوانید تمام فعالیت های مرتبط با سئو یک سایت را مدیریت کرده و استراتژی مناسبی برای سئو به کار بگیرید.
  • فعالیت مستمر و هدفمند در شبکه‌های اجتماعی، حضور در فروم‌های تخصصی، دریافت بک لینک از سایت‌های معتبر و مرتبط، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه‌های پرمخاطب و … را اصطلاحا SEO Off-page می‌نامیم.
  • تبلیغات پولی و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند به دیده شدن شما یاری برساند، اما زیبایی سئو این است که اگر به درستی به کار بسته شود، در گذر زمان و در بازه‌های طولانی، ترافیک بیشتری را روانه وب‌سایت شما می‌کند.
  • در کنار بک لینگ های خوب، بک لینک های مخرب نیز وجود دارد، که می تواند تاثیر منفی در رتبه و جایگاه سایت داشته باشد که در آموزش سئو مقدماتی تا پیشرفته با آن نیز آشنا می شوید.

آموزش سئو از صفر تا صد رایگان مقدماتی تا پیشرفته

مثلا به آنها بفهمانند که محصول فروشگاه شما، کتاب است یا این متنی که الآن در حال انتشار آن هستید باید به عنوان یک مقاله شناخته شود. نقشه سایت یا sitemap یک فایل MXL تشکیل شده از یک سری کدهای برنامه نویسی است. در اصل این فایل، آدرس تمامی صفحات سایت شما را در خود جای میدهد تا زمانی که ربات های موتورهای جستجویی مثل گوگل به سایت سر میزنند، با کمک آن، بهتر صفحاتتان را شناسایی کنند. یکی دیگر از نشانه‌هایی که می‌توانید از طریق آن، بهبود سایت خود را ارزیابی کنید، مشاهده تغییرات نرخ بانس ریت است.

برای ارسال و دریافت اطلاعات استفاده می‌شود به طور کلی می‌توان گفت انتقال اطلاعات بین سرور و کلاینت می‌باشد. مزیت‌های این روش را می‌توان اینگونه گفت، سایت دست خودتان است و شما دیگر می‌دانید دقیقا روی سایت‌تان چه چیزی اتفاق می‌افتد. در این حالت نیاز است خودتان یا یک نفر در تیم‌تان سئو را یاد بگیرید و برای این موضوع نیاز است در یک دوره سئو شرکت کنید. چک لیست‌ها از هنگامی که سایت راه‌اندازی می‌شود به چندین دسته تقسیم می‌شوند که در ادامه به بررسی انواع این چک لیست‌ها خواهیم پرداخت. به کار بردن واژگان ساده و قابل فهم در قالب جملات کوتاه، راهکاری است که مورد قبلی را کامل‌تر می‌کند. در واقع برای اینکه بتوانید جملات کوتاه و قابل فهمی را در متن خود ارائه کنید، لازم است تا از کلمات ساده بهره ببرید.

این موضوع می‌تواند به مرور سبب حضور بیشتر مخاطب در سایت شده و سئوی یک محتوا را در موتورهای جست‌وجوگر گوگل بهبود بخشد. سرمایه گذاری که برای طولانی مدت سبب می‌شود تا سئوی سایت شما رشد کرده، در موتور جست‌وجوگر گوگل دیده شوید و به مرور به عنوان رتبه‌های بالا در جست‌وجوی گوگل باقی بمانید. از همین رو با اینکه ممکن است نسبت به سئوی کلاه سیاه، زمان بیشتری برای رسیدن به نتیجه در آن نیاز باشد، اما استفاده از آن راهکاری تضمینی است که یک سایت را به نتیجه دلخواه رسانده و رشد خوبی را برای آن در پی خواهد داشت. زمانی که واژه سیاه را در کنار سفید می‌شنوید، احتمالا به یاد آدم‌های خوب و بد یک داستان خواهید افتاد! واژه سئوی سیاه و سئوی سفید نیز از این قاعده مستثنی نیست و می‌توان آن را کاملا مرتبط با این موضوع دانست. در واقع سئو را از قالبی دیگر می‌توان به سه بخش تقسیم کرد که دو بخش اصلی آن، سئوی کلاه سیاه و سئوی کلاه سفید هستند.

بهینه سازی سئوی خارجی