مزایا و معایب مهاجرت به سوئیس

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت و اقامت اروپا را دارند، از تحصیل به عنوان پلی برای دریافت اقامت این قاره استفاده می سایت okmohajerat نمایند. البته دانشجویان در این مقطع باید با یک استاد راهنما (سوپروایزر) ارتباط گرفته و او را متقاعد نمایند که توانایی و دانش لازم جهت تحصیل در دانشگاه مربوطه را دارند. یکی از نکات مهم برای مهاجرت پزشکان، سطح زبان و میزان تسط آن ها بر زبان رایج آن کشور می باشد؛ چرا که در این رشته های کاری، توانایی مکالمه به زبان رایج کشور جهت ارتباط مستقیم با مردم ضروری است. دانشجویان متقاضی مهاجرت و اقامت اروپا برای تحصیل در دوره دکتری باید از سطح زبان بالایی برخوردار بوده و حداقل بتوانند IELTS 7 را ارائه نمایند و یا به زبان بومی کشور مقصد خود تسلط بالایی داشته باشند. بسیاری از افراد تمایل دارند که از طریق سرمایه گذاری، شرایط مهاجرت و اقامت اروپا را فراهم آورند.

در جدول زیر می توانید در رابطه با شرایط پذیرش در برخی از دانشگاه های کشور کانادا اطلاعات دقیق تری را به دست آورید. لازم به ذکر است که علاوه بر کشورهای ذکر شده، شرایط ویژه ای وجود دارد تا شما با خرید ملک در کشور قبرس پاسپورت این کشور را دریافت نمایید. در سال 1985 توافق نامه ای بین کشورهای فرانسه، بلژیک، آلمان، هلند و لوکزامبورگ در روستایی به نام شنگن به امضا رسید که طبق آن، امکان مسافرت بدون نیاز به روادید بین این کشورها را فراهم کرد. این روند نیز قوانین مخصوص به خود را دارد و به عنوان مثال کارفرمای شما قبل از هر چیز باید در هلند به مدت ۳ ماه درخواست کاری خود را آگهی کند.

تحصیل در این دوره نیز بین 1 الی 2 سال، بسته به دوره و یا کشور متغیر می باشد. بررسی موضوع مهاجرت و اقامت اروپا را با بیان مجموعه ای از شرایط عمومی این قاره آغاز می کنیم؛ زیرا شناخت مقصد برای شخصی که قصد مهاجرت دارد، یکی از اصول اولیه بررسی این موضوع محسوب می شود. برای این موضوع لازم است که ابتدا از یک کارفرمای سوئدی پیشنهاد کار بگیرید. در کشور قبرس این شرایط وجود دارد که شما در صورت خرید ملک به ارزش حداقل 2 میلیون یورو، از ابتدای کار، تابعیت قبرس را برای خود و خانواده خود دریافت نمایید.

یکی از اصلی ترین روش ها جهت مهاجرت و اقامت در کشور سوئد از طریق ادامه تحصیل در سوئد است. در این روزها که بازار مهاجرت ایرانیان به کشورهای دیگر بسیار داغ شده است، یکی از کشورهای اصلی برای مقصد ایرانیان، کشور ترکیه است. بخش سوم مقاله به معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا خواهد پرداخت و شما را از موارد مشکل ساز احتمالی آگاه میکند. در مرحله بعد دولت کانادا از متقاضیان ثبت شده در سیستم ورود سریع که بالاترین رتبهها را کسب کردهاند دعوت میکند تا برای اقامت دائم این کشور درخواست بدهند. از مهم ترین عوامل کسب این ویزا می توانیم به تحصیلات، سن، سابقه کاری و سطح زبان متقاضی اشاره نماییم. شغل مورد نظر باید در سطح 0 یا A و یا B طبقه بندی مشاغل کانادا باشد. به صورت کلی می توان به دو روش پیشنهاد شغلی (Job Offer) و ویزای جستجوی کار (Job Seeker) برای اخذ اقامت کاری در قاره اروپا اشاره نمود.

در برخی از کشورهای اروپایی این امکان وجود دارد که با خرید ملک، اقامت آن کشور را به دست آورید. قاره اروپا که با مساحت حدود 10 میلیون کیلومتر دومین قاره کوچک دنیا شناخته می شود، بیش از 740 میلیون نفر را در خود جای داده است و می توان گفت که بیش از 10 درصد جمعیت جهان در اروپا زندگی می نمایند. فردی که با یک شهروند سوئیسی ازدواج کرده است پس از 3 الی 5 سال اقامت در سوئیس بدون نیاز به آزمون زبان درصورت داشتن شرایط نام برده شده در زیر می تواند درخواست پاسپورت سوئیس را داشته باشد. به طور کلی کارفرما در ابتدا باید شغل مورد نظر را به مدت 3 ماه در کشور خود آگهی کند تا در صورت امکان، نیروی کار از همان کشور جذب شود. داشتن یک مشاور باتجربه در کنار خود میتواند نگرانیهای شما را کاهش داده و یا کمکردن ریسک اخذ ویزا و بررسی شرایط شما هزینههایتان را بهینهسازی کند. برای خرید ملک در پرتغال سه حالت 280، 350 و 500 هزار یورویی، یونان 250 هزار یورویی و اسپانیا 500 هزار یورویی وجود دارد که در این بین با خرید ملک یونان می توانید اقامت دائم را از ابتدا دریافت نمایید.

اخذ تابعیت ترکیه برای همه اعضای خانواده چقدر طول میکشد؟ از مزایای این روش می توان به این اشاره کرد که همه اعضای خانواده اعم از همسر، فرزندان و پدر و مادر خودتان و همسرتان، اقامت کشور مقصد را دریافت می نمایند. شما می توانید هم در طول اقامت موقت و هم برای اقامت دائم نسبت به گرفتن اقامت برای اعضای خانواده خود اقدام نمایید. شهروندی شما حداقل 3 تا 5 سال طول می کشد. برای انتخاب رشته و دانشگاه باید دقت کنید؛ زیرا باید چند سال از عمر و وقت خود را در آن دانشگاه و آن کشور بگذرانید. بسیاری از خانواده ها به منظور فراهم آوردن شرایطی ایده آل برای تحصیل فرزندان خود و رشد آنها در محیطی پیشرفته و با امکانات عالی تمایل دارند که فرزندان خود را به منظور تحصیل، راهی کشورهای پیشرفته اروپایی نمایند.

اگر بخواهیم کمی در خصوص موقعیت کشورها صحبت کنیم می توانیم آنها را در دسته بندی های مختلفی قرار داده و توضیحاتی در خصوص هر دسته ارائه نماییم. نکات فراوانی در خصوص مدارس کشورهای اروپایی وجود دارد؛ از جمله این موارد این است که اگر پدر و یا مادر در هر کشور اروپایی اقامت دریافت کنند، فرزندان آن ها می توانند به صورت رایگان در مدارس آن کشور به تحصیل بپردازند. نکته مثبت برای دانشجویان این است که ضمن تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا و استفاده از امکانات فوق العاده کشورهای اروپایی، از طریق تحصیل می توانند کمک های بسیاری در مسیر یافتن شغل مناسب دریافت نمایند. همانطور که از اسم این روش پیداست، شما باید شرایطی را به کشور مقصد نشان دهید که از پس تمامی هزینه های خود بر خواهید آمد و نیازی به دریافت کمک از این کشور ندارید. چنانچه شما یک طرح تجاری (Business plan) را مد نظر داشته و سرمایه مورد نیاز برای ایجاد کسب و کار را داشته باشید، برخی کشورها به شما این اجازه را می دهند که به آن کشور مهاجرت نموده و بیزنس خود را راه اندازی نمایید. در این روش، به متقاضی پس از 5 سال اقامت دائم اعطا شده و در سال ششم، تابعیت این کشور اعطا می شود.

در صورتی که باز هم شخصی جذب نشد، کارفرما می تواند از خارج از اتحادیه نیرو جذب نماید. در صورت عدم جذب نیروی کار بومی، موقعیت شغلی باید در اتحادیه اروپا آگهی شود تا نیروی کار از بین کشورهای عضو اتحادیه جذب شود. می باشد. در این بخش به بیان مفهوم و شرایط “اتحادیه اروپا” و “حوزه شنگن” می پردازیم که کشورهای زیادی عضو آن ها می باشند. سالانه افراد مستعد زیادی با هدف برخورداری از امکانات بیشتر و رفاه اجتماعی بالاتر به کشورهای اروپایی و آمریکایی مهاجرت میکنند. امکان دریافت بورسیه در تمامی مقاطعی که بررسی نموده ایم وجود دارد؛ اما در دوره های فوق لیسانس و دکتری، بورسیه های بیشتری به دانشجویان اختصاص داده شده و شرایط استفاده از بورسیه برای دانشجویان این مقاطع بیشتر فراهم می باشد. وکیل مهاجرتی می تواند به شما در این زمینه کمک بسیاری کند. در ادامه به بررسی کاملتر در مورد هر یک از این راههای مهاجرتی می پردازیم. اپلای مورنینگ همراه شماست تا کوتاهترین و دقیقترین مسیر را با توجه به شرایط شما ارائه بده و در انجام امور مهاجرتی شما را همراهی کند.

بنابراین شما زمانی که میخواهید برای مهاجرت تصمیم گیری کنید باید ایتدا هدف خود را مشخص کنید.اینکه برای کار میخواهید به کشور مقصد بروید یا برای ازدواج و یا ادامه تحصیل. این سؤالی است کلی و اساسی که هنگام تصمیم اولیه برای ترک وطن به ذهن بسیاری از ما خطور کرده است. داشتن مقالات ISI و رزومه قوی، از مهم ترین نکاتیست که در پروسه پذیرش به دانشجویان کمک می کند. پروسه ثبت شرکت در کشورهای مختلف متفاوت می باشد؛ اما یکی از بهترین کشورهایی که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که با ثبت شرکت، اقامت برای خود و خانواده دریافت نمایید، کشور اتریش می باشد. با توجه به اینکه پروسه آگهی شدن شغل بیش از 6 ماه به طول می انجامد و احتمال پیدا شدن نیروی کار بومی در اتحادیه اروپا هم وجود دارد، شانس نیروی کار خارجی در به دست آوردن موقعیت شغلی مورد نظر پایین می باشد.

یکی از روش هایی که سالیانه متقاضیان بسیاری از طریق آن اقدام به مهاجرت و اقامت اروپا می نمایند، تحصیل در مقطع لیسانس در یکی از کشورهای اروپایی می باشد. در این روش شما می توانید شرکت خود را در تعدادی از کشورهای اروپایی به ثبت رسانیده و اقامت اتحادیه اروپا را کسب نمایید. اقامت در این کشورها به صورت سالیانه اعطا می شود و افراد باید هر ساله آن را تمدید نمایند تا در نهایت اقامت کشور مورد نظر را دریافت کنند. زمانی که برای اولین بار درخواست میدهید به احتمال زیاد با مشکلی روبرو نخواهید شد، اما اقدام چندباره برای دریافت آن میتواند برایتان مشکل ساز شود زیرا ممکن است یک افسر مرزی به این نتیجه برسد که شما قصد بازگشت به کانادا را ندارید و تجدید آن را رد کند.

برای اقامت از طریق خرید ملک، الزامات خاصی مورد نیاز نیست و شما با پرداخت حداقل مبلغ مشخص برای خرید ملک می توانید اقامت چنین کشورهایی را دریافت نمایید. از دست دادن اجباری تابعیت کشور سوئد: در این روش اگر شما تابعیت کشور جدید را دریافت نماید باید تابعیت کشور سوئد را لغو نمایید. باید این نکته را بدانید که شهر محل زندگی شما ممکن است از نظر هزینه ها متفاوت باشد. یکی از مواردی که شرایط را برای متقاضیان مهاجرت و اقامت اروپا از طریق تحصیل تسهیل می بخشد، دریافت بورسیه تحصیلی است که بخشی و یا تمام هزینه های تحصیل دانشجویان را پوشش می دهد. از جمله شرایطی که متقاضیان باید برای پذیرش داشته باشند، تسلط به زبان انگلیسی و داشتن حداقل مدرک زبان IELTS 6.5 است.

یکی از روش های مهاجرتی که به کوشش استاد استاد ملک پور ایجاد شده است، خودحمایتی (تمکن مالی) است. روزانه متقاضیان زیادی با این مجموعه تماس می گیرند که با ارزیابی شرایط آنها متوجه می شویم که در سالهای گذشته شرایط اقدام برای اقامت را داشته اند ولی به علت عدم اطلاع از این مسئله ، شرایط فوق را از دست داده اند و در حال حاضر می بایست مجددا” از راههایی که در بالا به آن ذکر شد و با هزینه های بیشتر این شرایط برای خود مهیا نمایند .جهت استفاده از فرصت ها ،با مشاوره وکلای مهاجرتی و برنامه ریزی دقیق می توانید با هزینه های کمتر و از روش های آسان تری جهت مهاجرت و اقامت کانادا اقدام نمایید . برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان و اتریش این امکان را فراهم آورده اند تا افرادی که در خارج از اتحادیه اروپا بوده و امکان ورود به این کشورها را ندارند، با یک ویزای 6 ماهه به آلمان و یا اتریش ورود پیدا کرده و برای دستیابی به شغلی مناسب، در خاک این کشور به دنبال کارفرما باشند. لازم به ذکر است که افراد برای اخذ این ویزا بایستی از شرایط لازم برخوردار باشند. تسلط بر زبان ، رزومه کاری ، مدارک کسب شده بین المللی ، دریافت پیشنهاد شغلی در کانادا و وضعیت تاهل از مهمترین معیارها برای سنجش افراد و امتیازدهی به آنها در این روش میباشد.