راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ گامالوپ

در اصل این لپتاپ‌ها تنها کاربرد گیمینگ نداشته و به دلیل سخت افزار بسیار قوی از آن‌ها می‌توان برای کارهای دیگر نیز استفاده دوستش دارم کرد. به همین دلیل وقتی بحث از لپتاپ گیمینگ می‌شود مخاطب ما تنها گیمرهای حرفه‌ای نیستند. بلکه افرادی که طراحی‌های سه بعدی یا کارهای سنگین دیگر با دستگاه خود انجام می‌دهند نیز می‌توانند از این دستگاه‌ها استفاده کنند. لپ تاپ گیمینگ ریزر که با صفحه نمایش 17 اینچی خود، علاوه بر گیم برای طراحان و مهندسان نیز گزینه ایده آلی محسوب می شود. اما گرافیک آن کمی ضعیف تر یعنی مدل RTX2070 Super MAX-Q Design می باشد.

  • پیشنهاد ما به شما انتخاب یک لپ تاپ از 3 برند Asus یا Lenovo یا Acer است.
  • با توجه به وزن زیاد این دستگاه شما قطعاً نمی‌توانید آن را با خود زیاد جابجا کنید.
  • سری ThinkBook 15 از برند لنوو، مشابه سری V15 و Ideapad 3، مدلهای متنوعی دارد که ما مدل ThinkBook 15-FF را به عنوان یکی از بهترین مدلهای این سری، معرفی می‌کنیم.

لپ‌تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G15 از پردازنده AMD مدل Ryzen HS بهره می‌برد که تا ۴.۶ گیگاهرتز بازدهی دارد. این پردازنده از جدیدترین نسل CPUهای AMD است که از قدرت پردازشی بسیار بالایی برخوردار هستند. تعبیه مناسب حفره‌های تهویه هوا و طراحی جذاب بدنه با لوگو و تایپوگرافی ROG در کنار صفحه کلید مجهز به نور پس‌زمینه، تجربه بازی کردن با این لپ‌تاپ را لذت‌بخش می‌کند. انویدیا با 8 گیگابایت حافظه ویدیویی مجهز است و به همین دلیل به راحتی می‌تواند تمام نیازهای کاربر را بر طرف کند. است؛ در نتیجه کاربر می‌تواند از این محصول برای اجرای بازی‌های نسبتاً جدید نیز استفاده نماید. نیز با 2 گیگابایت حافظه ویدیویی مشترک قادر است اکثر بازی‌های نسبتاً قدیمی را اجرا کند.

افرادی که گیمر حرفه‌ای نبوده و تنها برای عناوین معدودی نیاز به لپتاپ دارند. این دستگاه‌ها با توجه به قیمتشان نمی‌توانند یک کامپیوتر جانبی باشند. در این بازه قیمتی دو انتخاب وجود دارند که با اختلاف سایر رقبای خود را شکست می دهند. تعداد هسته‌ها نیز به اندازه Clock Speed در پردازنده‌ها حائز اهمیت هستند.

اما AMD با پردازنده‌های جدید Ryzen که عملکرد کلی فوق‌العاده‌ای دارند، بازگشتی خشمگینانه به بازار داشته‌اند. به لطف معماری موجود در تراشه‌های جدید Ryzen، آن‌ها هم اکنون بسیار کم مصرف هستند و بدون اینکه بهره‌وری را از بین ببرند، قابلیت‌های زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهند. یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار شما قرار می‌گیرد تا به‌صورت همزمان، امکان نصب چندین بازی بزرگ را داشته باشید.

لپ تاپ Lenovo Legion 5

شاید سوال شما این باشد که بهتر است لپ‌تاپ گیمینگ بخرید یا این‌که کیس گیمینگ جمع کنید. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، گیمرهای حرفه‌ای‌تر برای انجام بازی باید از کیس‌های گیمینگ و تجهیزات جداگانه استفاده کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند. در ثانی قدرت سخت‌افزاری و قابلیت ارتقاء قطعات در کیس‌ها بیشتر است. با این وجود اگر زیاد جابه‌جا می‌شوید یا به وسیله‌ای نیاز دارید که در کنار قدرت سخت‌افزاری بالا بتواند همراه شما باشد، مسلما لپ‌تاپ‌های گیمینگ گزینه بهتری محسوب می‌شوند. شهریور ۱۴۰۱ که این مقاله را می‌خوانید، بهترین کارت گرافیک‌های موجود در بازار از خانواده انویدیا RTX است. انواع کارت گرافیک RTX از حافظه رم GDDR6X و GDDR6 استفاده می‌کنند؛ حافظه رم GDDR6X از GDDR6 عملکرد بهتری دارد.

راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ گامالوپ

صفحه نمایش از دیگر بخش‌های مهم یک لپ تاپ مخصوص بازی است که ما در راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ به آن اشاره می‌کنیم. یکی از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب پردازنده مناسب در زمان خرید لپ تاپ، دقت به Clock Speed یا سرعت اجرای پردازنده است. ما در این مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ نمی‌خواهیم بیش از حد وارد جزئیات شویم و به همین دلیل در هر مورد یک تعریف مختصر را ارائه می‌دهیم. Clock Speed در یک پردازنده، سرعت اجرای چند دستور به صورت همزمان است. در واقع یک CPU با سرعت اجرای پردازنده‌ی 3.5 گیگاهرتز، می‌توانید 3.2 میلیارد سیکل در ثانیه را اجرا کند.

پردازنده Core i9، گرافیک ۳۰۷۰ti و صفحه ۱۷ اینچی

باقی ویژگی‌های این لپ‌تاپ به همان صورت است که از باقی لپ‌تاپ‌های گیمینگ این بازه قیمتی انتظار دارید. این مدل از بهترین لپ تاپ گیمینگ به کارت گرافیک جی‌فورس RTX 3070 مجهز است که ۸ گیگابایت حافظه در اختیار دارد. همچنین صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی این لپ‌تاپ، رزولوشنی معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل دارد و نرخ تازه‌سازی تصویر در آن ۱۶۵ هرتز است. در حال حاضر اکثر برندهایی که در بازار ایران ارائه می‌شوند، لپ تاپ‌های مطمئن و مرغوبی عرضه می‌کنند. از دید شهر سخت افزار در حال حاضر لپ تاپ هایی که در محدوده قیمتی بین 28 تا 35 میلیون تومان هستند، بیشترین ارزش خرید را دارند و از این محصولات می‌توان انتظار عملکردی خوب و دوام طولانی داشت.