بک لینک Backlink چیست؟ جامع ترین مقاله! مجله پاسخ-بک لینک گلدلینک

لینک سازی داخلی و خارجی برای بهینه سازی موتور جستجو مهم‌ترین بخش سئو خارجی را تشکیل می‌دهند. کیفیت پیوندهای داخلی و پیوندهای خارجی وب سایت شما می‌تواند مستقیماً بر میزان خوب یا ضعیف قرار گرفتن صفحه شما در نتایج یک موتور جستجو تأثیر بگذارد. با توجه به این، شما باید در سئو و همینطور مسیر ساخت بک لینک، به دسته بندی ها اهمیت زیادی بدهید. البته ساخت بک لینک برای دسته بندی ها صرفا باعث سئو شدن خود آنها نمیشود.

مشخصات یک پیوند سالم و بدون تقلب چیست؟

لینک سازی یا کسب بک لینک فرآیند دریافت لینک از سایر سایت های اینترنتی برای سایت خودمان است. منظور ما از لینک متن یا تصاویری هستند که با کلیک بر روی آنها کاربر به صفحه دیگری در اینترنت منتقل میشود. ربات های گوگل زمان بررسی یک صفحه لینک های موجود در آن را نیز بررسی کرده و به این صفحات لینک شده مراجعه میکنند. به همین دلیل، حال که می‌دانید بک لینک سایت چیست باید زمانی را در نظر بگیرید تا بک لینک سایت رقبا را ارزیابی کنید. با این روش، بک لینک‌هایی پیدا می‌کنید که تنها در حوزه تخصصی شما وجود دارند.

لینک در نظرات

فهمیدیم نشانه‌های قوی بودن بک لینک چیست و درباره تاثیر بک لینک در سئو اطلاعاتی کسب کردیم. حال وقت آن رسیده که نحوه انجام فرایند لینک سازی و اقدامات مهم برای گرفتن بک لینک را یاد بگیریم. در صورتی که برای وب‌سایت خود اقدام به لینک‌سازی می‌کنید، باید این روند را به صورت مداوم و مستمر انجام دهید و برای آن بازه زمانی مشخص تعیین کنید. به این ترتیب با گردآوری مراجع و سایت‌هایی که قصد بک لینک گرفتن دارید، برای انجام آن برنامه‌ریزی دقیق کنید. همچنین زمانی که اقدام به خرید بک لینک از می‌کنید، باید آن را به صورت مستمر انجام دهید.

شک گوگل هم اگر زیاد شود منجر به جریمه یعنی سقوط رتبه در نتایج جستجو خواهد شد. نگاه گوگل به لینک‌های فالو و نوفالو متفاوت است؛ لینک فالو مستقیماً روی سئو و رتبه‌بندی سایت شما تاثیر می‌گذارد. اگر لینکی که به شما داده می‌شود از نوع Nofollow باشد، هیچ اعتباری به سایت شما منتقل نمی‌شود و مستقیماً به رتبه‌بندی شما کمک نمی‌کند ولی ترافیک بیشتری را به شاست شما می‌آورد. به جز تاثیر در سئو و بهبود رتبه در نتایج گوگل که بعد کامل توضیح می‌دهیم، بک‌لینک به تنهایی می‌تواند باعث افزایش بازدید وبسایت شود. هرچه بک‌لینک شما در صفحه‌ای پربازدیدتر باشد و کلیک بیشتری بگیرد بازدید ارجاعی وبسایت شما هم طبیعتاً بیشتر خواهد شد.

او هم آن را در لینکدین، وبسایت، فیسبوک یا اینستاگرامش منتشر می‌کند. بنابراین، خزنده‌های گوگل هم باشه‌ای می‌گویند و سری به سایت منتوریکس و صفحه دوره گوگل ادز می‌زنند. این نوع از بک لینک یعنی بک لینک دوفالو برای رتبه بندی اهمیت دارد و به سئوی سایت کمک می‌کند.

به خصوص که معمولاً این شبکه‌ها از اسم و رسم خوبی برخوردار بوده و تعداد کاربران زیادی دارند. بک لینک‌ها از نظر رتبه‌بندی موتورهای جستجو اهمیت ویژه‌ای دارند. اما باید توجه داشت اثر همه بک لینک‌ها بر رتبه‌بندی یکسان نیست. همان طور که بعضی از بک لینک‌ها به بهبود رتبه سایت کمک می‌کنند، برخی دیگر باعث افت رتبه آن خواهند شد. بک لینک کلاه سفید یا لینک‌سازی کلاه‌سفید به روشی می‌گویند که ترافیک سایت از طریق تکنیک‌های سئو به طور طبیعی افزایش پیدا کند.

این خیلی مهمه که وب سایت و یا صفحه ای که به شما لینک می ده، با محتوای سایت شما مرتبط باشه. گوگل دوست داره ببینه لینک هایی که به سایت شما داره اشاره می کنه در حوزه کاری خودتون هست. می‌توانید با پیدا کردن لینک‌های شکسته سایت هدف برای آن‌ها محتوا تولید کنید و بخواهید که با قرار دادن محتوای شما در سایتشان به شما نیز در قبال آن لینک فالو بدهند. برای اینکار کافی است به دنبال انجمن‌های مرتبط با حوزه کاری سایت خود باشید و سپس در آن‌ها فعالیت کنید و برای محتوای خود بک لینک بسازید. پست‌های «چگونه»، پست‌های «چرا»، اینفوگرافیک‌ها یا پست‌هایی همراه با ویدئو محبوبیت بالایی نزد مخاطبان دارند.

بک لینک Backlink چیست؟ جامع ترین مقاله! مجله پاسخ-بک لینک گلدلینک

اما اگر بهترین هستند باید بارها مورد تایید سایت‌های معتبر و مرتبط قرار بگیرند. هنگامی که یک وب‌سایت، آدرس صفحه شما را در سایت خود قرار‌دهد، به‌گونه‌ای که با کلیک بر روی آن آدرس به صفحه وب‌سایت شما هدایت شود، آن آدرس به‌عنوان یک بک‌ لینک درنظر گرفته می‌شود. لازم است باز هم روی این نکته مهم تاکید کنم که هیچ قطعیتی وجود ندارد! روشی که شما از آن نتیجه نمی‌گیرید ممکن است برای وب سایت دیگری موثر واقع شده باشد. در مورد وبلاگ‌ها یک کار پر ریسک دیگر هم انجام می‌شود و آن ایجاد شبکه‌های وبلاگی PBN و بک لینک گرفتن از آن‌ها است.

  • با این وجود ایجاد بک لینک در دایرکتوریها دیگر توصیه نمی‌شود زیرا پیدا کردن یک دایرکتوری معتبر کار ساده‌ای نیست.
  • داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.
  • زمانی را برای بررسی این قضیه بگذارید که چرا نام شما در سایت‌های آنها نیامده و اگر مشکلی وجود دارد برطرف کنید تا یک بک لینک باارزش از آنها دریافت نمایید.
  • تصور کنید افراد پست‌های بلاگ را فقط با یک هدف ایجاد می‌کردند، آن هم لینک دادن به محتواهای باکیفیت.

ما در ب م مبا اینکه خدمات و دوره آموزشی سئو ارائه میدهیم ولی اصل صداقت را زیر پا نمیگذاریم و نمیخواهیم شما را با موارد بی ارزش و یا حتی کم ارزش درگیر کنیم، ما نکات بک لینک در کنارتان هستیم. در نهایت باید گفت اگر چه انکر تکست مهم است، اما تاثیر آن به اندازه سایر مولفه‌ها نمی باشد. © ۱۴۰۱ تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به گروه دیجیتال نردبانمی‌باشد و هر گونه کپی‌برداری پیگرد قانونی دارد. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

با این حال، آن‌ها نمی‌دانند که چطور این حجم از ترافیک کاربران را به سایت خودشان بیاورند. داشتن سایت یک سمت قضیه است اما چگونگی کشاندن کاربران برای بازدید از آن، بخش مهم‌تری است. اینکه چطور هوشمندانه و براساس چه استراتژی بتوانید بازدیدکننده درست داشته باشید و از چه راه‌هایی آن‌ها را به سمت خودتان هدایت کنید، کار سخت‌تری است که با سئو امکان‌پذیر خواهد بود.