سیستم های سرمایشی و گرمایشی نمازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی نمازی-اخگرتابش

سیستم تهویه GHP مانند هر سیستم هوشمند دیگر قابلیت اتصال به اینترنت را دارد در نتیجه شما می‌توانید آن را از راه دور کنترل کنید. همچنین پنل‌های مختلف این سیستم قابلیت تنظیم دمای جداگانه دارند که کار را برای شما راحت‌تر می‌کنند. در این مرحله خلاصه‌ای از اجزای بکار رفته در سیستم‌های تهویه معرفی اخگرتابش می‌شوند. سیستم های سرمایشی به لحاظ کاربری شامل دو گروه صنعتی و غیر صنعتی می باشند که سیستم های صنعتی بر اساس کاربرد در مراکز صنعتی تولید شده اند.

برای استفاده از سیستم گرمایشی اسپلیت این وسیله به پمپ حرارتی تبدیل می شود تا بتوان برای گرم کردن محیط در فصل زمستان بکار گرفته شود. فن کویل‌های دیواری، همان طور که از نام آن‌ها پیداست روی دیوار نصب شده و پرتاب سرما یا گرما را به صورت موازی دارند. در فن کویل‌های سقفی پرتاب سرمایش یا گرمایش از سمت بالا به پایین صورت می‌گیرد.

  • نوع ساختار و محل قرارگیری سیستم های تهویه مطبوع را می‌توان یکی از روش های دسته بندی آنها دانست.
  • حال با توجه به اینکه علاوه بر این سه جزء گفته شده چه تجهیزات دیگری وارد چرخه تبرید چیلر می شود، نه تنها طراحی و شکل فیزیکی چیلر، بلکه نحوه خنک سازی کندانسور نیز فرق می کند.
  • یونیت خارجی داکت اسپلیت یا کندانسور آن شامل پروانه، کمپرسور، دینام و فین است که در فضای بیرون از ساختمان نصب می شود.
  • از آنجائی که بخش عمده زندگی بشر امروزی در داخل ساختمان می‌گذرد، ایجاد شرایط مطلوب زیست محیطی در ساختمان، خواه محل کار باشد یا منزل و …، اهمیت بسیاری است که مهم‌ترین بخش آن تهویه هوایی مطبوع برای ساکنین ساختمان با توجه به نوع فعالیت آن‌هاست.
  • این سیستم‌ها مزیت‌ها و معایب هر دو سیستم تمام هوا و تمام آب را خواهند داشت و معمولاً در این سیستم‌ها گرمایش به‌وسیله آب و سرمایش به‌وسیله هوا صورت می‌گیرد.
باید به گونه ای سیستم نصب شود که لجن و کثافات به داخل سیستم وارد نشود، دستگاه تبرید باید غیرقابل نفوذ باشد و قبل ورود گاز به داخل دستگاه مبرد کاملا خشک شود. باید گفت که علاوه بر این کاربرد‌ها دارای مزایای زیادی هم می‌باشند که بارزترین آن‌ها کم مصرف بودن آن‌ها است. کولرهای گازی دو تکه از دو قسمت درونی و بیرونی تشکیل شده است که قسمت درونی را اواپراتور و قسمت خارجی را کندانسور می‌گویند.

تهویه مطبوع یا سرمایش بسیار پیچیده تر از گرمایش است، چرا که بجای صرف انرژی برای تولید حرارت و گرما در ساختمان باید انرژی صرف کند تا گرمای تولید شده در محیط داخلی را به خارج از ساختمان هدایت کند. رایج ترین انواع سیستم سرمایشی ساختمان ها از موتورهای کمپرسوری استفاده می کنند، درست شبیه به کمپرسوری که در یخچال خانه شما وجود دارد، با این تفاوت که گرما را از داخل خانه شما به محیط بیرون منتقل می کنند. فن کویل‌ها سرمایش بسیار مطبوعی فراهم ساخته و به راحتی نصب شده و زیبایی کامل در محیط به وجود می‌آورند. اما اصلی‌ترین عیب آن‌ها، مانند تمام سیستم‌های سرمایشی غیر از کولر آبی، نبود رطوبت کافی و گردش هوای تازه به داخل محیط بسته است. نوع خنک کردن یا گرمادهی در این سیستم‌ها بسیار موثر بوده و قادر هستند در زمانی کوتاه محیط را خنک ساخته یا گرما ببخشند.

کولر گازی

در ادامه قصد داریم به صورت کامل انواع سیستم سرمایشی ساختمان را معرفی کنیم و نکاتی که باید در رابطه با هر سیستم بدانید را هم بیان نماییم. پس اگر به دنبال خرید سیستم های سرمایشی برای محل زندگی خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که تا انتها با ما همراه باشید. کولر آبی که بیشتر برای مناطق گرم و خشک کاربرد دارد و مصرف برق آن کم است در کولر آبی تولید هوای خنک به وسیله آب است که هم هوای خنک هم رطوبت را دریافت می کنیم .

سیستم های مدرن سرمایشی و گرمایشی

سیستم های سرمایشی و گرمایشی نمازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی نمازی-اخگرتابش

در واقع این مطلب یک راهنمای خوب برای انتخاب بهترین وسیله سرمایشی مناسب فصول گرم است. ما در اینجا سعی کردیم که به صورت قابل فهم و عمومی مهمترین مسائل پیرامون سیستم های سرمایشی و گرمایشی جدید و مدرن را خدمت شما معرفی کنیم. برای اینکه بتوانید خود مقایسه ای خوب بین این دستگاه ها انجام دهید و مناسب ترین دستگاه را برای ساختمان خود انتخاب کنید ، پیشنهاد می کنیم که با دقت و حوصله طرز کار و مزایا و معایب هر دستگاه را مطالعه بفرمایید. البته می تواند به صورت مستقیم به چیلر متصل شود و یا اینکه می تواند در داخل موتورخانه باشد. سپس از طریق فن کویل یا هواساز هوای سرد و گرم چیلر را به محیط منتقل می کند. رایج ترین انواع سیستم های سرمایشی ساختمان از نوع کمپرسوری می باشد.

با پیشرفت علم و تکنولوژی در قرن بیست میلادی اولین سیستم‌ها برای خنک نمودن محیط به بازار ارائه شدند. این سیستم‌ها مزایا و معایب زیادی دارند که در ادامه شما را به طور کلی با آن‌ها آشنا خواهیم کرد. بالا بودن قیمت اولیه آن و مشکل در واردات این سیستم به خاطر شدید شدن تحریم ها و در نتیجه کاهش تمایل کارفرماها برای استفاده از آن. این سیستم ها به دلیل استفاده از گاز مبرد R410A هیچ آلودگی ایجاد نمی کنند.