بهترین لپ تاپ ادیت فیلم (2022) + 16 پیشنهاد عالی برای خرید

در این آزمون شاهد حضور MSI RX 6700 XT Gaming X به عنوان نماینده سفارشی RX 6700 XT هستیم. از آن جایی که میتوانید پردازنده مرکزی اینتل Core i5-12400F و مادربرد Pro B660-A از شرکت MSI را تهیه کنید، نباید نگرانی خاصی برای اجرای بازیها در یک سیستم میانرده داشته باشید. از آنجایی که فشار کاری کارتهای گرافیک حین اجرای بازیها بسیار بالا است، پردازشگرهای گرافیکی لپتاپهای گیمینگ نیاز به حافظه جداگانه به نام VRAM دارند. این لپ تاپ نخستین لپ تاپ برند ایسوس می باشد که با پردازنده های نسل جدید و پرقدرت Ryzen شرکت AMD و کارت گرافیک های Vega این شرکت مجهز شده اند و برای انجام بازی بسیار پرقدرت می باشند. علاوه بر چیپ پرقدرت آن, لپ تاپ Stealth با کیبوردی رنگارنگ, بهترین لپ تاپ گیمینگ ساختاری قوی و محکم و یک وب کم عالی ارائه می شود.

بهترین لپ تاپ تا ۲۵ میلیون

پارگی معمولا زمانی پیش میآید که نرخ فریم اجرای یک بازی با نرخ رفرش مانیتور تفاوت قابل توجهی داشته باشد. وجود پردازنده قوی و قدرتمند، برای اجرای بازی های سنگین مناسب است. البته ارتباط بین نرخ فریم اجرای بازیها و نرخ رفرش نمایشگر موضوعی است که مطلبی جداگانه را میطلبد و پرداختن به آن از حوصله این مطلب خارج است؛ اما به طور خلاصه باید گفت که هر چه نرخ رفرش بالاتر باشد، بهتر است. البته باید به این موضوع هم اشاره کرد که اگر قصد اتصال دائمی به نمایشگر جداگانه را دارید، شاید بهتر باشد به سراغ کامپیوترهای دسکتاپ بروید و قید خرید لپتاپ گیمینگ را بزنید.

لپ تاپ گیمینگ

دومین تفاوت لپ تاپ های گیمنگ با معمولی، مربوط به رم هست چون فرمون سرعت و روونی لپ تاپ شما در دستان رم دستگاه است. قیمت بالاتر: لپتاپ گیمینگ نه تنها در مقایسه با بسیاری از مدلهای اداری و خانگی قیمت بالاتری دارد بلکه در مقایسه با یک کامپیوتر دسکتاپ با کارایی مشابه هم گرانتر است. لپتاپ گیمینگ مشابه دیگر لپتاپها، یک کامپیوتر کوچک و قابل حمل است که همراه خود نمایشگر دارد. این دستگاه حدود 2.2 کیلوگرم وزن دارد که نمیتوان از آن بهعنوان یک مزیت نسبت به دیگر محصولات همرده نام برد؛ اما در کل برای جابهجایی مشکلی را برایتان به وجود نمیآورد.

مقدار حداکثر روشنایی ۲۴۰ نیت (متوسط ۲۲۰ نیت) و پایینتر هم برای لپتاپها مناسب نیست. در آزمونهای فوق، سیستم دسکتاپ به طور متوسط تا 10 درصد سریعتر از لپ تاپ گیمینگ ظاهر شده و این در حالی است که قیمت آن بین 15 تا 18 درصد بیشتر بود. یک نمایشگر خوب، حداکثر روشنایی ۳۲۰ نیت (متوسط ۳۰۰ نیت) یا بالاتر دارد. با این حال بهترین لپتاپهای گیمینگ امکان اتصال به نمایشگر جداگانه از طریق خروجی HDMI یا دیسپلی پورت را دارند. اگر به دنبال خرید لپتاپ هستید، حتما بارها با واژه لپتاپ گیمینگ مواجه شدهاید. پیش از اقدام برای خرید، توصیه می کنیم مطلب ده نکته مهم برای خرید لپ تاپ را مطالعه کنید. لپ تاپ گیمینگ در قرمزاستوک در دو ردهبندی استوک، اپنباکس عرضه میشوند. برخی از لپتاپها با ویندوز اصلی ارائه میشوند و برای برخی دیگر، زحمت نصب سیستمعامل به گردن خودتان میافتد. لپتاپ گیمینگ در واقع بسیار شبیه یک لپتاپ معمولی است که برخی از مشخصات آن بهبود یافته است.

رم آن هم 4 گیگابایت و1ترابایت حافظهی داخلی از نوع هارددیسک دارد که فضای کافی جهت ذخیره اطلاعات برای اکثر کاربران در کارهای متداول روزانه را فراهم کرده اما برای برخی ممکن است این مقدار حافظه کافی نباشد بنابراین در صورت نیاز میتوانند از یک هارد اکسترنال استفاده کنند. وجود پنل نمایشگر IPS و یک درگاه تایپ C که برای برخی از کاربران مهم است، ارزش خرید X515EA ایسوس را افزایش میدهد. پشتیبانی از جدیدترین استاندارد وایفای یعنی وایفای ۶ یا به عبارتی 802.11ax با سرعت بالاتر و تاخیر پایینتر نسبت به نسل قبل نیز موضوع دیگری است که برای بسیاری از کاربران اهمیت بالایی دارد. کارایی پایینتر نسبت به کامپیوترهای دسکتاپ: لپتاپهای گیمینگ با وجود تمام پیشرفتهایی که در سالهای اخیر داشتهاند اما هنوز هم به دلیل مجهز شدن به نسخه ضعیفتر کارتهای گرافیک، پردازندهها، رم و برخی قطعات دیگر، همچنان قدرت کمتری نسبت به کامپیوترهای دسکتاپ دارند.

ارزان و بی حد و حصر، این لپ تاپ هنوز هم در نوع خود بی نظیراست. شاید این سوال در نظر شما اهمیت چندانی نداشته باشد اما اولین نکتهای که باید به آن توجه کنید نوع بازی است. در کنار تمام مواردی که اشاره کردیم، برخی قطعات و امکانات سختافزاری هستند که برای بعضی از گیمرها اهمیت بالایی دارند. سیستمعامل برای گیمرها از این نظر اهمیت دارد که بیشتر توسعهدهندگان بازیها، محصولات خود را تنها برای برخی از سیستمعاملها عرضه میکنند. در مورد لپتاپهای گیمینگ ۴ مورد هستند که بیشترین اهمیت را دارند: سیستمعامل، اندازه نمایشگر، پردازنده و کارت گرافیک. از طرف دیگر وجود حافظه SSD و کارت گرافیک GeForce GTX 1650 قدرت آن را چندین برابر کرده است.

تا چند سال پیش لپ تاپ های گیمینگ به علت وزن زیاد و توانایی کمتر در اجرای بازی ها گزینه ایده آلی برای گیم نبودند اما امروزه با پیشرفت در طراحی و سخت افزار داخلی لپ تاپ ها، شاهد تولید لپ تاپ هایی هستیم که دیگر وزن خیلی سنگینی ندارند و قابلیت به چالش کشیدن سخت افزار کامپیوتری را با قیمتی پایین تر دارند. از تنوع قیمتی گرفته تا تنوع در سبک طراحی، وزن لپ تاپ ها، قدرت گرافیکی، پردازنده های قدرت مند و …

البته پیکربندیهای دیگر MSI GE76 Raider با نمایشگر 4K یا 1440p هم موجود هستند که قیمت بالاتری دارند. اگر قصد دارید در محیط روشن یا حتی فضای باز از لپتاپ استفاده کنید، روشنایی نمایشگر برایتان اهمیت بالایی دارد. هارد یا همان فضای ذخیره سازی کافی: وجود فضای کافی در هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ یکی از اساسیترین نکات است که باید مد نظر قرار گیرد. بهترین لپ تاپ های 2021 را اینجا بخوانید. البته تمامی مواردی که تا اینجا گفتیم تنها خلاصهای از لپتاپ گیمینگ است و در ادامه در این باره بیشتر توضیح میدهیم. ارزانترین آنها تقریبا 700 دلار قیمت دارد، البته نمیتوان از لپتاپ گیمینگ 700 دلاری توقع عملکردی عالی را داشت. مهمترین مواردی که در مورد یک لپتاپ گیمینگ باید به آنها توجه داشت چه هستند؟

لپ تاپ گیمینگ، لپ تاپی است که مخصوص بازی و گیم های کامپیوتری ساخته می شود و سخت افزار قدرتمندی دارد تا بتواند بازی های سنگین را به خوبی اجرا کند. یکی دیگر از چیزهای مهمی که باید در خرید لپ تاپ گیمینگ به آن توجه شود Memory است. افراد با خرید این لپتاپ هر آنچه را که نیاز دارند را در یک محصول ارزانتر پیدا میکنند. FreeSync کمپانی AMD هم قابلیت مشابهی است که در برخی از کارتهای گرافیک با پردازشگر گرافیکی تولید شده توسط AMD به چشم میخورد. کارت گرافیک RTX 3070 این امکان را به شما میدهد که تقریباً هر بازی را با تنظیمات بالا اجرا نمایید. از سایر مشخصات این لپ تاپ می توان به نمایشگر مات ۱۶ اینچ با نرخ تازه سازی ۱۶۵ هرتز، ۱۶ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه اس اس دی به همراه چهار پورت یو اس بی ۳.۰ و دو پورت تایپ سی اشاره کرد.

خاطر نشان میشود که ظرفیت باتری لپ تاپ گیمینگ دل اینسپایرون 15 7567 حدود 74 وات در ساعت بوده و قادر است حداکثر برای 4 ساعت کار مداوم، دوام آورد. طراحی بسیار زیبا، نمایشگر ۱۶ اینچ با نسبت ۱۶ به ۱۰ و وضوح WQXGA ( ۲۵۶۰ × ۱۶۰۰ پیکسل) و بهرهمندی از مدل پرتوان گرافیک انویدیا GeForce RTX 3070 همگی از ویژگیهای «لیجن 5 پرو لنوو» هستند که در بازهی قیمت حدود ۶۰ میلیون تومان یکی از بهترین گزینهها ممکن برای خرید است. کارت گرافیک یا پردازشگر گرافیکی (GPU) مهمترین بخش در بین مشخصات فنی لپتاپ گیمینگ است. توجه به میزان رم یا همان RAM لپ تاپ نیز تاثیر زیادی در بازی و یا کیفیت پروژه طراحی شما خواهد داشت.

بهترین لپ تاپ گیمینگ ۲۰۲۲ آیا میتوان از یک لپتاپ گیمینگ برای کارهای روزمره اداری یا خانگی استفاده کرد؟ می توانید با استفاده از یک رندرفارم می توانید کار وقت گیر رندر کردن انیمیشن خود را سریع تر انجام دهید.یک رندرفارم, سیستمی از کامپیوترهاست ( و یا گره های رندر ). آنها بطور همزمان برای تولید طرح های سه بعدی شما عمل می کنند. پشتی با قابلیت تنظیم، بالشتک گردن، کوسن گودی کمر و دستیهای قابل تنظیم باعث میشود تا ارگونومی محصول حفظ شود. باتری آن تا 4 ساعت شارژدهی برای شما خواهد داشت. وزن بیشتر: لپتاپهای گیمینگ، وزن بالاتری نسبت به سایر لپتاپها دارند و البته باید وزن بالاتر آداپتورهای این لپتاپها را نیز در نظر داشت.

شاید بالاخره با وجود این تکنولوژیهای جدید، این مشکل هم رفع شود. ممکن است که با Blender,Revit, 3DS, Max و یا نرم افزار های مشابه دیگر کار کنید. بهترین مشخصات لپتاپ­ در بازار و یا بهترین مارک لپ تاپ چیست؟ شایان ذکر است که Nvidia جدیدترین کارتهای گرافیکی دسکتاپ خود را با معماری نوین Turing در ماه سپتامبر عرضه کرد و انتظار میرود که این کارتهای گرافیکی تا پایان امسال یا اوایل سال آینده با نام RTX به لپ تاپ ها نیز راه پیدا کنند. به همین دلیل به سیستمهای خنککننده پیشرفتهتر نسبت به بیشتر لپتاپهای معمولی مجهز شدهاند و گاه چندین فن بزرگ و چندین ورودی و خروجی هوای بزرگ در اطراف یا زیر بدنه دارند. این لپتاپ به پردازنده نسل دوازدهم و جدید اینتل Core i7 12700H مجهز است که تا ۴.۷ گیگاهرتز خروجی دارد. برای مثال، شما میتوانید بازی Battlefield V را روی رزولوشن Full-HD و تنظیمات گرافیکی Medium، روی ۳۵ تا ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا کنید.

علاوه بر این، مصرف انرژی لپتاپ گیمینگ گاه چندین برابر یک مدل معمولی است. شارژدهی باتری کمتر: از آنجایی که لپتاپ گیمینگ به دلیل قدرت پردازشی بالا، مصرف انرژی بیشتری دارد، شارژدهی باتری هم کمتر است. اگر همزمان هر دو پردازنده روی ۱۰۰ درصد و مدت طولانی کار کنند، بالاترین دما در حالت باتری به ترتیب ۵۶ و ۶۱ درجه سانتیگراد و در حالت اتصال به ترتیب ۷۷ و ۸۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. نرمافزار اختصاصی MSI روی این لپ تاپ ام اس ای نصب شده است و Creator Center نام دارد و چهار حالت خاص برای شما فراهم خواهد کرد. گرافیک، پردازنده و حافظه لپ تاپهای گیمینگ هم با لپ تاپهای معمولی فرق دارد. کارت گرافیک G17، GeForce RTX 3050TI 4 گیگابایتی است و صفحهنمایش 17.3 اینچی آن دارای رزولوشن فول اچدی با توانایی نرخ نوسازی 144 هرتز است. این لپتاپها همچنین از رم گرافیکی مجزا و نیز سیستم خنککننده پردازشگر گرافیکی مجزا بهره میبرند؛ در حالی که لپتاپهای اداری و خانگی معمولی با کارتهای گرافیک مجتمع (همراه شده با پردازنده) نیازی به این موارد ندارند.

لپ تاپ های مدل گیمینگ از قوی ترین و گران ترین لپ تاپ های موجود در بازار می باشند و حتی قیمت برخی از آنها معادل یک ماشین است. در نهایت نتایج کاملاً گویای تفاوتها هستند؛ به نظر میرسد که سخت افزارهای کلاس نوت بوک به شدت پیشرفت کرده و قیمت تمام شده آنها میتواند توجیهی برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ در برابر PC در همان بازه قیمتی باشد. اتفاق عجیب و جالبی که برای این لپ تاپ رخ داده میزان حافظه رم آن است که لنوو از 12 گیگابایت حافظه DDR4 استفاده کرده که به نسب بازه قیمتی و رقبای بالا اتفاق بسیار مثبت و جذابی است و باعث میشود مولتی تسکینگ و اجرای چند برنامه در کنار هم به بهترین شکل در این محصول اتفاق بیفتد.

بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون

با توجه به رده لپ تاپ، رقبای همرده و قیمت آن صورت میگیرد. در بسیاری از بازیها تفاوت عملکرد چندان انقلابی و چشمگیر نبوده و به نظر میرسد که میتوانید با خیالت راحت به سراغ انتخاب یک لپ تاپ گیمینگ بروید. همان طور که در بالا هم گفتیم این سری لپ تاپهایی را شامل میشود که اکثر آنها لولاهایی 360 درجهای برای نمایشگر دارند و صفحه نمایش این لپ تاپها میتواند به پشت لپ تاپ قرار بگیرد و تبدیل به تبلت شود. به طور خلاصه وقتی نام «گیمینگ» با یک لپتاپ همراه میشود یعنی حافظه رم حجیم و سریعتر، کارت گرافیک بهتر و پردازنده قوی و سریعتری دارد و البته قیمت آن هم در مقایسه با لپتاپهای معمول بازار بسیار بالاتر است. مهم ترین تفاوتی که لپتاپ گیمینگ با لپتاپ معمولی دارد، این است که سرعت لپ تاپ گیمینگ بالاتر از لپ تاپ معمولی است؛ زیرا یک پردازنده قوی با سرعت بالا دارد.