آموزش جامع شروع کار با گوگل ادز یا همان گوگل ادوردز سابق – حسین سعیدی

برای شروع باید کلمات کلیدی تعیین شود تا با جست و جوی این کلمات کاربران جذب سایت شوند. با افزایش زمان حضور کاربر در وب سایت شما، گوگل متوجه این موضوع شده که وب سایت شما برای کاربران جذاب بوده و در نتیجه وب سایت و تبلیغ شما ارزش بالاتری پیدا خواهد کرد. همانطور که گفته شد ، یک کمپین AdWords به خوبی طراحی شده و بهینه شده ارزش سرمایه گذاری را دارد! با استفاده از این اصطلاحات رایج می توانید گوگل ادوردز خود را تنظیم، مدیریت و بهینه کنید. یعنی معیار مهم برای گوگل، رتبه آگهی است، صرفا بالا بردن نرخ کلیک موجب افزایش رتبه در گوگل نمی شود لذا مدیریت حساب ادوردز نیاز به مهارت بالا دارد تا با بهینه ترین قیمت و بهینه ترین جایگاه در گوگل کسب شود. اینکه سایت رتبه چندم قرار بگیره بستگی به امتیاز کیفیت تبلیغ گوگل دارد.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

سپس اگر روی این کلمه کار شده باشد، فرآیند حراج تبلیغات گوگلی آغاز می شود. با کلیک بر روی تبلیغ شما وارد وب سایت شما خواهند شد. به عنوان مثال کاربرانی که در موتور جستجوی گوگل کلمات کلیدی را سرچ میکنند و یا اینکه در یوتیوب فیلم تماشا میکنند، تبلیغات وب سایت را بصورت هدفمند مشاهده خواهند کرد. طبیعتا هرچه هدف شما بزرگ تر و کلمات کلیدی سخت تری را انتخاب کنید، رقم بیشتری نیز از حساب شما کسر می گردد. این نام می تواند شامل حروف بزرگ و کوچک باشد. این ها در واقع بخش های جانبی هستند که به تبلیغات شما اضافه می شوند و شانس موفقیت را افزایش می دهند.

تبلیغات گوگل ادز چیست

Top of page bid (high range: این عدد بالاترین بازه و محدودهی قیمت پیشنهادی (Bid) است که تبلیغ دهندگان طی سالهای گذشته برای کسب رتبههای بالا در یک کلمه کلیدی ثبت نام در گوگل ادز پرداخت کردهاند. هزینه های کمتر – Google با کاهش هزینه هر کلیک (CPC) به تبلیغ دهندگان با امتیازات کیفیت بالا پاداش می دهد و به بهبود ROI کمک می کند. سپس آنها براساس این کلمات کلیدی , هر پیشنهاد را براساس میزان تمایل به پرداخت برای یک کاربر گوگل برای کلیک بر روی آگهی خود پیشنهاد میکنند . تبلیغات گوگل روی یک سیستم حراج کار میکند که هر بار که یک کاربر یک جستجوی کلید واژه را انجام میدهد .برای ” برنده ” در حراجهای گوگل و دیدن آگهی گوگل برای کلمات کلیدی مرتبط , باید نمره کیفیت و مبلغ پیشنهادی خود را بهینه کنید .

نحوه کار با گوگل ادز

همچنین در ادامه این قسمت یکی دیگر از بخش های مهم گوگل ادوردز یعنی ساخت اکستنشن ها (Extensions) نیز آموزش داده خواهد شد. قبل از بررسی این موضوع در نظر داشته باشید که هزینه هر کلیک یا PPC (مخفف Pey-Per-Click) ثابت نیست و با مزایده هایی که برگزار می شود این مبلغ محاسبه می شود. از هر حساب کاربری هر شرکت فقط یک کلمه وارد هر مزایده میشود. رسیدن به صفحه اول گوگل، افزایش ورودیهای سایت و هر مزیت دیگری که برای گوگل ادز مطرح میشود هیچ کدام هدف اصلی شما از تبلیغات در گوگل نیست! استفاده از خدمات تبلیغات گوگل ادز، این مزیت را برای شما دارد که هیچ بودجهای را هدر ندهید. به این معنا که موضوع تبلیغ با کلمات کلیدی سرچ شده و یا فیلم در حال تماشا، همخوانی دارد.

حتما تبلیغات google ads را در سرچ نتایج گوگل دیدهاید، زمانی که شما به گوگل برای کلمات کلیدی مد نظر خود تبلیغات میدهید، آن صفحه از وبسایت شما (بدون در نظر گرفتن فاکتورهای سئو) جز اولین نتایج در سرچ نتایج قرار میگیرد. قرار گرفتن این لینک ها برای کمپانی یا شرکت تبلیغ کننده بسیار مفید و سودآور است. به این ترتیب این ترتیب باید تمام تلاش خود را کنید تا در این سه لینک قرار داشته باشید. مرحله سوم: گوگل تبلیغهایی که مربوط به کلمه کلیدی سرچ شده است را در کنار هم قرار میدهد و براساس رتبه آگهی، آنها را به ترتیب نشان میدهد. یعنی هرچه رتبه آگهی بیشتر باشد جایگاه تبلیغ در گوگل بهتر است و در جایگاههای بالاتر نشان داده خواهند شد. مدت زمانی که آگهی نشان داده شود را تعیین کرد . به طور کلی در هر بازه زمانی دلخواه میتوان تبلیغ را انجام داد. میزان نمایش در کامپیوترها (اصطلاحا Desktop)، موبایل و تبلت را میتوان تعیین نمود.

تبلیغ فقط روی یکی از سه نوع دستگاه نمایش داده شود.

هدف افزایش تماس کاربران است، باید شماره تماسش را به درستی در سایت معرفی کند و داشتن یک صفحه جداگانه به عنوان تماس یا گذاشتن شماره تماس با فونت کوچک در انتهای سایت هم کافی نیست و امکان دارد کاربران این قسمتها را نبینند. “تبلیغات نمایشی” یا “تبلیغات بنری” به جای نمایش تبلیغات به کاربرانی که به طور آنلاین در جستجوی یک محصول یا خدمات هستند ، در وب سایت هایی قرار می گیرند که فکر می کنید هدف شما در آن قرار خواهد گرفت. قرار گرفتن در معرض بالاتر – هنگامی که امتیازات با کیفیت بالا داشته باشید ، تبلیغات شما بیشتر اوقات ، در موقعیت های بهتر در SERP – بالا در مقابل پایین صفحه ، نمایش داده می شوند.

یعنی کلماتی که کاربران با آن وارد سایت شما میشوند را خود شما تعریف خواهید کرد. فرض کنیم شما یک فروشگاه اینترنتی صنایع دستی دارید و می خواهید فروش خودتان را افزایش دهید. در صورتیکه کارت پرداخت معتبر خارجی دارید می توانید خودتان از اقدام به ایجاد کمپین تبلیغاتی کنید. آنچه را که می توانید برای هر کمپین خرج کنید ترسیم کنید. به این مجموعه وب سایتها، GDN یا Google-Display-Network می گویند. به دلیل تحریمها شما با IP ایران نمیتوانید ثبتنام کنید که این مشکل هم با کمک یک VPN حل میشود. زمانی که روی گزینه Continue کلیک می کنید، گوگل ادوردز شما را به مرحله ساخت کمپین تبلیغاتی هدایت می کند. به عنوان مثال در صورتیکه 10 کاربر کلیدواژه شما را سرچ کرده و تنها 5 نفر از آنها بر روی تبلیغ شما کلیک کنند ، نسبت CTR تبلیغ شما به ازای آن کلیدواژه 50% خواهد بود. این به شما امکان می دهد بدون نیاز به افزایش پیشنهادات خود ، کلیک و تبدیل بیشتری دریافت کنید.

«امتیاز کیفیت تخمینی است از کیفیت تبلیغ،کلمات کلیدی و صفحات فرود شما. آژانس های تبلیغاتی ای وجود دراند که این کار رو انجام می دهند، این آژانس های تبلیغاتی در خارج از کشور شرکت هایی را ثبت کرده اند که با هزینه حواله، مدیریت کمپین ها و راه اندازی برای شما انجام میدهند، برای همین نرخ ارز در این سایت متفاوت خواهد بود. اگر شما متن بسیار جذابی را نوشته باشید که کاربران بر روی تبلیغ شما کلیک کرده و وارد وب سایت شما شوند نرخ کلیک شما افزایش پیدا خواهد کرد. درصد نمایش روی موبایل بیشتر از دستگاههای دیگر باشد و یا بالعکس. به عنوان مثال برای تبلیغ امداد خودرو بهینه ترین حالت نمایش بیشتر روی موبایل و تبلت میباشد که درصد آن در پنل قابل معرفی و تغییر میباشد. با نمایش بهینه آن چه که به دنبالش هستند، شانس خرید و مشتری شدن آن ها را افزایش می دهید.

سایت گوگل ادز

در ادامه کلمات کلیدی و وب سایت و یا شبکه اجتماعی خودتان را به آن معرفی میکنید و زمانی که کاربران کلمه کلیدی مورد نظر شما را در گوگل جست و جو کنند، تبلیغ شما را مشاهده خواهند نمود. نکته بسیار مهم در تبلیغات گوگل ادز این است که مشتریان شما تنها در حالتی شما را انتخاب میکنند که کلمه کلیدی مورد نظر شما را جست و جو کرده باشند. تا جایی که یکی از خدمات پکیج های تبلیغات گوگل این تیم مشاوره ها و آموزش های رایگان است! تبلیغات گوگل منبع اصلی درآمد این شرکت است که در میلیون ها دلار کمک میکند .محتویات در هر ثانیه چند جستجو در گوگل انجام میشود و اکثر صفحات نتایج جستجو شامل تبلیغات گوگل میباشند.

گوگل یک شبکه تبلیغاتی محبوب در تمام جهان و به خصوص در ایران است که میلیارد ها جستجو در ماه را به خود اختصاص داده است. و حالا به کمک گوگل ادز، تبلیغ سایت شما هم می تواند در کنار سایر سایت هایی قرار بگیرد که در صفحه اول نمایش داده می شوند. سایت های انجمنی از جمله سایت هایی هستند که شانس بیشتری برای جلب توجه گوگل ادسنس دارند. در حقیقت ، Google AdWords حتی تنها بستر تبلیغاتی موتور جستجو نیست – تبلیغات بینگ و تبلیغات جستجوی یاهو نیز گزینه هایی هستند! این دو مورد تبلیغ در موتور جستجو، تبلیغ ویدئو و افزایش نصب اپلیکیشن میباشد. اکنون باید یک استراتژی پیشنهادی برای تبلیغات ایجاد شود که در آن باید 3 مورد را انتخاب کنید.

در این مقاله یاد میگیرید که تبلیغات گوگل چه هستند , گوگل چگونه کار میکند و چرا باید تبلیغات گوگل خود را اجرا کنید .برای اینکه بدانید تبلیغات گوگل ادز چیست؟ این پیشنهاد , همراه با یک امتیاز کیفیت که توسط گوگل براساس کیفیت آگهی پیشنهادی شما تعیین شدهاست , مشخص میکند که کدام آگهی گوگل در سایت گوگل ظاهر میشود . این نوع از تبلیغات از نوع پرداخت به ازای کلیک (ppc) بوده و این بدان معناست که شما به ازای نمایش تبلیغ هیچ هزینه ای پرداخت نخواهید کرد و هزینه تنها زمانی پرداخت خواهد شد که بر روی تبلیغ شما کلیک شده و کاربر وارد وب سایت شما شود. در این نوع از کمپینها معمولاً به ازای هر میزان بازدید کاربر از ویدیو، باید مبلغ مشخصی را به گوگل پرداخت کنید.

این نام می تواند شامل حروف بزرگ و کوچک باشد.

در مرحله بعدی از شما خواسته میشود تا اطلاعات کسب و کار خود را تایید کنید. این اطلاعات تعداد کلیکها و بازدیدهای دریافتی، هزینه مورد نیاز برای اجرا و بودجه روزانه پیشنهادی را به صورت تخمینی برای یک بازه زمانی 30 روزه نشان میدهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد پرداخت، میتوانید مقاله پرداخت کلیکی گوگل ادز را مطالعه نمایید. اما، از آنجا که آگهی شما برای بسیاری از جستجوها نمایش داده میشود (البته برخی از آنها نامربوط هستند)، باید در انتخاب کلمات کلیدی برای تبلیغات خود دقت کنید و آنها را اصلاح کنید، تا بتوانید اطلاعات مناسبی به دست آورید.

سایت اصلی گوگل ادز

اولویت گوگل نمایش تبلیغاتی است که برای کاربران وب سایت جذاب باشد. به عنوان مثال، کمترین مبلغ به ازای هر کلیک “طراحی سایت (12 سنت)” است و کمترین هزینه به ازای کلیک کلمه “طراحی سایت شرکتی (14 سنت)” است. یعنی تا زمانی که کاربر بر روی آگهی کلیک نکرده و وارد سایت نشود کسر هزینه صورت نمیگیرد. در نتیجه جامعه زیادی که مشتری شما نخواهند شد بر روی تبلیغ شما کلیک نکرده و از بودجه شما هزینه ای کسر نخواهد شد. تبلیغ فقط روی یکی از سه نوع دستگاه نمایش داده شود. آنها را با توجه به نوع کلمات کلیدی، دستهبندی محصولات یا خدمات و اهدافی که در زمینه تبلیغات دارید در ادگروپهای مختلف سازماندهی کنید. پس به کلمات کلیدی که رقبا مرتباً برایش تبلیغ میکنند و همچنین به متن تبلیغات آنها، توجه کنید. همچنین برای بهینه سازی صفحه فرود وب سایت یک مقاله بی نظیر به اسم 10 روش طلایی بهینه سازی صفحه فرود برای تبلیغات گوگل ادز برای شما نگارش شده است.

درامد از گوگل ادز

با تنظیم افزونه تماس مشتری با کلیک برروی افزونه به طور مستقیم با شما تماس خواهد گرفت بدون نیاز به ورود به سایت. شاید از خود سوال کنید که چگونه ممکن است که تنها کاربران مرتبط سایت را مشاهده کرده و برروی آن کلیک نمایند؟ Display Network مجموعه گسترده ای از وب سایت های شخص ثالث خارج از کشور است که با Google همکاری کرده و برای ارائه تبلیغات Google توافق کرده اند. بلکه باید تولید محتوا، سوشال مدیا مارکتینگ، ایمیل مارکتینگ، داشتن یک هاست پرسرعت و غیره را با روش اصولی در پیش بگیرید تا بتوانید سئو وب سایت خود را بهبود داده و در نتیجه ترافیک و ورودی سایت خود را افزایش دهید.

گوگل ادوردز برای رتبه بندی آگهیهایی که در صفحه نتایج جست و جوی گوگل ظاهر میشوند از یک سیستم مزایده ای استفاده میکند. که معیار سنجش مزایده در گوگل ادوردز است. امتیاز کیفیت با 3 عامل نرخ CTR، مرتبط بودن متن تبلیغات و تجربه کاربر از حضور در وب سایت شما تعیین میگردد. پس اینکه شما سایت یا اپلیکیشنی را انتخاب کنید که کاربر ایرانی ندارد، تنها باعث از بین رفتن سرمایۀ شما خواهد شد. با توجه به اینکه سیستم تبلیغات گوگل بصورت پرداخت هزینه به ازای هر کلیک است، تنها زمانی از شارژ اکانت گوگل ادورز شما کسر میشود که مشتری روی تبلیغ کلیک کرده و وارد سایت شود. آکادمی رایانیتا, سیستم حراجی گوگل ادوردز چگونه کار میکند؟

ثبت نام در گوگل ادز